انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خداحافظی با مکاتبات اداری دستگاه های اجرایی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در حاشیه جلسه شورای راهبری منابع انسانی استان تهران که بعد از ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: مقایسه  ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در دوره سه ساله قوت و ضعف عملکردی دستگاه ها را نشان می دهد، برای مثال دستگاه های اجرایی استان تهران در محور شفافیت مالی و ارتقا سلامت اداری نمره ضعیف کسب کردند که  همه دلایل آن به ضعف عملکردی دستگاه ها بر نمی گردد دوره کوتاه اجرایی و یا عدم ارائه درست و مستند برنامه ها هم در آن دخیل است.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه های استان تهران که از سوی سازمان مدیریت استان انجام شده توسط سازمان اداری استخدامی کشور با مابقی استان ها مقایسه شده است، افزود: در نتیجه این ارزیابی سراسری،  ارزیابی عملکرد استان تهران جزء ارزیابی های واقعی بوده است. فرآیند ارزیابی در برخی استان ها با عدول از قوانین و مقررات و تسامح و تساهل همراه بوده که خوشبختانه این مورد در استان تهران نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به سامانه "ساوانا" و یکپارچگی اطلاعات مدیریت استان اشاره و اظهار کرد: در موضوع میز خدمت الکترونیکی و امکانی که سازمان مدیریت استان تهران در سامانه ساوانا برای دستگاه های اجرایی فراهم کرده، دستگاه های اجرایی فرم های مربوط به ارزیابی میز خدمت و مستندات را به شکل یک دست در سامانه ساوانا ارائه می کنند تا از پراکندگی داده ها، اطلاعات نادرست و بی توجهی دستگاه ها جلوگیری شود. چون مدیری که این گزارش را ارائه کرده مشخص بوده و مسئول است.

وی افزود: این سامانه باعث یکپارچگی اطلاعات شده و مکاتبات متعدد دستگاه های حاکمیتی مثل استانداری و درخواست اطلاعات موازی دیگر انجام نمی گیرد.

ترکی با بیان اینکه اطلاعات دستگاه های اجرایی در این سامانه در اختیار فرمانداران، دستگاه های متقاضی و مدیران ارشد استان قرار می گیرد، گفت: ساوانا به عنوان سیستم اطلاعات مدیریت استان تلقی می شود که از داده های متعدد ساختار، نیروی انسانی، خدمات دستگاه های اجرایی تشکیل شده و مبنایی برای استفاده اثربخش از داده ها در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به  الزام دستگاه های اجرایی برای ورود اطلاعات خود به سامانه در سند توسعه استان، افزود: دسترسی برای همه ادارات تعریف شده است و نظارت بر این سامانه بر عهده معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.39qrak9nwpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما