انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
راه اندازی "موزه" زنده "سفال و سرامیک" در پایتخت
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ صبح یک شنبه، چهل و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست "شکراله حسن بیگی" سرپرست استانداری، دبیری "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.

در این جلسه "دلاور بزرگ‌نیا" مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران به ارائه گزارشی از عملکرد سال 96 و 6 ماهه سال 97 پرداخت.

*تهران نشان ملی آبگینه دارد؛ تلاش برای دریافت نشان جغرافیایی سازمان جهانی برای پایتخت

به گفته وی، تهران نشان ملی آبگینه در کشور دارد و به زودی با همکاری شهرداری منطقه 9 یک محل به عنوان "کارگاه زنده آبگینه" اختصاص می یابد. این مکان باید از نظر شاخص های سازمان جهانی برای دریافت نشان جغرافیایی سازمان جهانی آماده شود.

همچنین از سال آینده "موزه زنده سفال و سرافیک" با کمک شهرداری تهران راه اندازی می شود.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت استان تهران مصوبه شورای برنامه ریزی در خصوص ایجاد 30 نقطه گردشگری و بوم گردی در استان تهران را یادآور شد که دلاور نیا گفت: تاکنون 8 نقطه گردشگری در استان تهران به این منظور شناسایی شده است.

*85 قطعه خودرو مشمول استاندارد اجباری شد

ارائه گزارش عملکرد اداره کل استاندارد در سال 96 و 6 ماهه سال 97 دستور کار بعدی این نشست بود که "محمودرضا طاهری" مدیرکل استاندارد استان تهران در این باره گفت: 4 برنامه اصلیِ استقرار نظام استاندارد زنجیره غذایی از مزرعه تا مصرف نهایی، استقرار نظام استاندارد سازی در حوزه خودرو، کاهش مصرف انرژی، گسترش پویش استاندارد در سطح جامعه مهمترین برنامه های این اداره کل است.

وی افزود: سال گذشته 43 قطعه در حوزه خودرو مشمول استاندارد اجباری بود که در سال جاری به 85 قطعه رسیده است. استاندارد سازی جایگاه های سوخت، مراکز معاینه فنی، آسانسورهای دولتی، زمین های بازی، شهربازی و ... از مهمترین عملکرد ما در سال 96 و 6 ماهه سال جاری است.

*تفاهم نامه استاندارد با سازمان پارک ها و فضای سبز برای ایمنی زمین بازی

وی از انعقاد تفاهم نامه اداره کل استاندارد با سازمان پارک ها و فضای سبز خبر داد و تاکید کرد: این تفاهم نامه برای ایمنی بیشتر زمین های بازی و وسایل ورزشی موجود در پارک ها است. همچنین در تهران تله کابین و تله سیژ بدون مجوز استاندارد وجود ندارد و مردم براحتی می توانند از این وسایل استفاده کنند. البته تعدادی از شهربازی های کوچک غیر استاندارد در شهرستان های استان تهران را پلمپ کرده ایم.

*بازدید استاندارد از 70 نمایندگی خودرو و خدمات پس از فروش با همکاری سازمان مدیریت تهران

طاهری در ادامه گفت: به زودی با همکاری و تامین اعتبار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران قرار است 70 نمایندگی خودرو و خدمات پس از فروش آن ها در تهران را بازدید کنیم.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین درباره نظارت بر میادین میوه و تره بار و کنترل ترازوهای این میادین گفت: 80 درصد میادین میوه و تره بار در تهران پروانه استاندارد گرفته اند.

*امامی امین: گردشگری نیاز به نگاه ملی و حمایت محور دارد

"محمد امامی امین" معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توسعه گردشگری و توجه به این بخش را در ارزآوری کشور مهم دانست و اظهار کرد: ایران مقصد خوبی برای گردشگران خارجی است و استان تهران نیز در این بخش از ظرفیت های خوبی بهره مند است نیاز به نگاهی ملی و حمایت محور نسبت به ترویج و توسعه این صنعت در پایتخت کشور داریم.
 
وی افزود: کارخانه ها و کارگاه های تولیدی نیز در استان تهران ظرفیت جذب گردشگری دارند به عنوان نمونه اخیرا از کارخانه کریستال در سطح استان بازدید کردیم که با تولید کریستال مرغوب و ارزشمند آثار هنری خلق می کند.
 
امامی امین گفت: تورهای گردشگری در خارج از کشور گردشگران را به حضور در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی آن کشور دعوت می کنند. بسیاری از کارخانه های تولیدی صنایع دستی و هنری در استان تهران نیز این ظرفیت را دارند و لازم است با اقداماتی نظیر تفاهم با مراکز تجاری بزرگ و رایزنی لازم در این بخش، این مراکز را به حوزه گردشگری و صنعت توریسم اختصاص دهیم.

*ضرورت تمرکز و تجمیع کارگاه های عرضه و تولید صنایع دستی
 
معاون امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: استان تهران در حوزه های تولید و عرضه کیف و کفش،صنایع دستی و فرش در دنیا سرآمد است و حرف های زیادی برای گفتن دارد اما در عین حال مشکل اینجاست که با کارگاه های عرضه و تولید این صنایع به صورت پراکنده مواجهیم و بهترین رویکرد اینجاست که بتوانیم فعالیت این صنایع را در مکانی متمرکز کنیم. اگر می خواهیم به شکل جدی در حوزه  دارای اهمیت بالا و ویژه اقتصاد مقاومتی به طور جدی فعالیت کنیم باید ارزآوری گردشگری را در امور خود لحاظ کنیم.

*امروز شاهد رفتار نامهربانه با حوزه گردشگری هستیم!
 
امامی امین با انتقاد از بروکراسی و ساختار اداری پیچیده برای سرمایه گذاری گفت: این نوع ساختار اداری در زمینه سرمایه گذاری آن را زمین گیر کرده و این روند بر خلاف مسیر توسعه همه جانبه استان است و باید تلاش کنیم با ایجاد بستر لازم و رفع موانع تسهیلاتی ایجاد کنیم.متاسفانه امروز با حوزه گردشگری رفتار نامهربانانه ای شاهد هستیم.

 *پیشنهاد تنظیم لایحه هتل سازی گردشگری

معاون اقتصادی استانداری تهران در پایان با ارائه پیشنهاد تنظیم لایحه ای در خصوص هتل سازی گردشگری و آبونمان تخصیص آب آنها تاکید کرد: این لایحه باید تقدیم هیئت  دولت شود تا انشعاب آب واحدها و شرکت هایی که در حوزه هتل سازی گردشگری فعال هستند تقسیط شده یا پس از اتمام پروژه با ضریب تعریف شده بازپس گیری و محاسبه شود.

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdcf.vdyiw6dt0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما