انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بازدید رئیس سازمان مدیریت تهران از پارک علم و فناوری دانشگاه شریف
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همراه معاونین خود از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد.

براساس این گزارش؛ پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد. با شکل گیری این پارک، فعالیت های مرتبط با زیست‌بوم فناوری و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف که در طی ۱۷ سال گذشته به تدریج و متناسب با نیاز و تقاضای موجود ایجاد شده بود، به صورت یکپارچه در بستر پارک علم وفناوری ادامه و توسعه یافته و این رشد ادامه دارد.

این مجموعه متشکل از مرکز کارآفرینی، شتابدهنده، مرکز رشد، مجتمع‌های فناوری چندمستأجره و صندوق پژوهش و فناوری به ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فناور می‌پردازد.

گفتنی است؛ عضویت در مرکز شتاب دهنده این پارک برای دانشجویانی که نیازمند فضای اینترنت پرسرعت و میز کار هستند تعبیه شده و هر دانشجو 6 ماه حق عضویت دارد. 

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف طرحی به نام سفیر کارآفرینی ایجاد کرده که براساس آن هر دانشجوی شهرستانی باید تجربیات و توانمندی های آموخته خود را به شهرستان محل زندگی خود منتقل و گزارش اقدامات خود را برای دانشگاه ارسال کند.

"مرکز کارآفرینی و مدرسه اشتغال" پارک علم و فناوری یکی از بینظیرترین مجموعه های دانشگاهی در سطح کشور و الگوی خوبی برای جهان است. شرکت های رشدیافته در این مرکز شرکت‌هایی هستند که مراحل رشد کسب‌وکار خود را سپری کرده‌اند و به وضعیتی پایدار، ساختاریافته و درآمدزا رسیده‌اند ودارای محصول تجاری‌سازی شده هستند. این شرکت‌ها برای حضور در زیست‌بوم نوآوری شریف و استفاده از تسهیلات پارک، در مجتمع‌های فناوری مستقر می‌شوند.

به گفته مجید دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری شریف، مدرسه اشتغال و کارآفرینی تنها فضایی است که اساتید برای حضور در آن در صف انتظار بوده و بسیاری ازقراردادهای ارتباط با صنعت در این مرکز انجام می شود از این جهت بسیاری از شرکت های خصوصی هم برای حضور در این مرکز در انتظار هستند. این مرکز تاکنون 508 اشتغال فاخر ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این بازدید با ابراز امیدواری از راه اندازی این مرکز در کشور گفت: ابن مجموعه ها باید در کشور گسترش پیدا کنند چرا که خدمات بزرگی به مردم ارائه می شود.

وی با بیان اینکه امسال اولین سالی است که در سال 97 ابلاغ اعتبار براساس برنامه به دستگاه های اجرایی ارائه می شود، افزود: 30 هزار میلیارد از سوی بانک ها برای تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از رئیس دانشگاه صنعتی شریف خواست تا طرح تامین زیرساخت و تسهیلات ارزان قیمت این دانشگاه به سازمان مدیریت ارسال شود.

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdch.mnzt23nmmftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما