انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات آخرین جلسه شورای برنامه ریزی با حضور مقیمی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار تهران و دبیری "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حضور قاسم میرزایی نکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ​ ، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار، فرماندار پردیس، فرماندار بهارستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.

اولین دستور کار این جلسه بررسی محدوده شهرک صنعتی خیرآباد ورامین بود که قنبری رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: شهرک صنعتی غیر دولتی خیرآباد در کیلومتر 30 جاده تهران_ورامین قرار دارد؛ غالب این شهرک صنفی  است و حدود 60 واحد صنفی صنایع پلاستیک نساجی و غذایی در آن فعال است. 330 واحد فعال با مساحت حدود 180 هکتار و 130 واحد غیر فعال با مساحت 23 هکتار در این شهرک وجود دارد.

این شهرک صنعتی پیشتر به شکل لکه صنعتی و غیرمجاز فعالیت می کرد هیچ تسهیلات و خدماتی مبنی بر شهرک صنعتی دریافت نمی کرد که مسئولان استان مطالعات شهرک را به هیئت وزیران ارسال کردند و در نهایت هیئت وزیران این لکه را به عنوان ناحیه صنعتی رسمی ابلاغ کردند.

دومین دستور کار جلسه بازنگری طرح هادی روستای مهرآباد و طرح تفصیلی شهر رودهن بود؛ موضوعی که در طرح جامع تفصیلی مصوبه شورای عالی شهرسازی مهرآباد را از رودهن منتزع و آن را شهر معرفی کرده است که با تقسیمات کشوری متفاوت و مصوبه ای ازشورای برنامه ریزی استان ندارد.

این در حالی است که روستای مهرآباد طرح هادی روستایی هم دارد و پیش از این دارای اعضای شورای شهر نبود. در این جلسه طبق گفته استاندار مقرر شد، موضوع یا از طریق نامه اعضای شورای شهر به وزارت کشور مبنی بر در خواست تبدیل شدن روستای مهرآباد به شهر، حل شود و یا طی نامه ای به وزارت کشور و شورای عالی شهرسازی، گزارش کاملی از طرح جامع تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 90 برای رودهن و روستای مهرآباد و مغایرت آن با قانون تقسیمات کشوری برای اصلاح ارسال شود.

در سومین دستور کار جلسه ظرفیت های قانونی برنامه ششم توسعه در خصوص شهرستان بهارستان مورد بررسی قرار گرفت؛ براساس سند برنامه ششم ماده 7 بند ضوابط مالی؛  وجوه هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها، اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به‌عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود با تأیید وزارت مذکور به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌گردد. 

استاندار تهران پیشنهاد کرد  شهرستان بهارستان از این بند برای توسعه اماکن ورزشی استفاده کند و مابقی شهرستان ها تنها در حوزه آموزش و پرورش از این وجوه بهره بگیرند.  

در این جلسه همچنین اعضای شورا بر ساخت مرکز مدیریت بحران کشور در شهر آفتاب رای مثبت دادند، همچنین مقرر شد مجموعه ورزشی بزرگ تهران در شهر آفتاب جانمایی شود.

در ادامه این جلسه استاندار تهران از نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معاونین و کارشناسان این سازمان در تهیه سند های توسعه ای شهرستان و همراهی با سفرهای استانی تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از همه مدیران دستگاه های اجرایی استان تهران،فرماندارن، بخشداران، شهرداران و دهیاران استان تشکر کرد و گفت: حضور همه شما در سفرهای شهرستانی به عنوان مدیران استان شما را در جریان کمبودها و نقاط قوت شهرستان و روستاهای آن قرار داد.

وی افزود: زحمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تدوین سند و تقارن با سفر ما به شهرستان اتفاق خوبی بود و اصلاحات مناسبی اتفاق افتاد، امروز ما یک سند توسعه استان و یک سند توسعه شهرستان داریم. انشاله با اجرای این طرح توسعه این عقب ماندگی ها به مرور حل شود. لازمه این کار اعتماد به کار برنامه ای است و در نظر بگیریم این برنامه ها ناموس کاری است. به آن احترام گذاشته برای اجرایی کردن آن تلاش کنیم و آن را حفظ کنیم. این سند با وقت گذاشتن مدیران و مردم تهیه شده و اگر قرار بر اصلاح باشد در همین شورا باید اصلاح شود. 

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.x9qrak9nupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما