انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
برنامه ریزی برای افزایش درآمدهای استان تهران؛ افزایش پایه های مالیاتی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" با بیان اینکه سومین جلسه این ستاد با موضوع "ایجاد پایگاه های اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی" برای افزایش میزان درآمد های استان تهران تشکیل شد گفت: 52 درصد درآمدهای کشور، از محل مالیات های مستقیم و غیر مستقیم استان تهران تامین می شود. با توجه به ظرفیت های استان تهران برای افزایش درآمد، دستگاه هایی همچون امور مالیاتی و گمرک و مبادی به جلسه دعوت شدند تا برای این هدف چاره ای اندیشیده شود.

ترکی با تاکید بر اینکه ما به دنبال افزایش نرخ مالیات نیستیم، اظهار کرد: هدف ما گسترش واحدهای صنفی و گسترده کردن حوزه ها و پایه های مالیاتی است. به همین جهت ابتدا باید برآورد های درآمدی استان در سال های 97 و 98 را محقق و سپس برای افزایش واحدهای تولیدی و صنفی تلاش کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین به حضور دو تولید کننده بخش خصوصی در جلسه ستاد تجهیز درآمد اشاره کرد و گفت: فعالیت یکی از این تولید کننده ها در قالب صنف است که طبق آمار خودشان، 187 هزار صنف تحت پوشش دارند که اگر ما زمینه های خوبی برای توسعه این واحدها ایجاد کنیم، می توانند حدود 2 برابر واحدهای صنفی خود فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهمیت بخش صادرات محصولات تولیدی گفت: واحدها و انجمن های صنفی باید مستقیما وارد بحث صادرات شده و برای آن فکر کند. در این جلسه هم با توجه به حضور رئیس گمرک، هماهنگی هایی انجام شد. اما مقرر شد جلسه ای ویژه صادرات با حضور گمرکات استان تهران، واحدهای صنفی فعال و دستگاه های اجرایی متولی برگزار شود.

ترکی گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد، بخش خصوصی در موضوع ثبت پایه های مالیاتی به شکل نرم افزاری و سخت افزاری کمک کند. خدمات انجمن ها و صنوف تولیدی در این سامانه مستقیما وارد می شود بنابراین مردم هم می توانند مستقیما از خدمات این صنوف بهره ببرند و هم کارشناسان مالیاتی به اطلاعات خوبی دست می یابند.

گفتنی است؛ سومین جلسه ستاد تجهیز درآمد به ریاست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حضور "فرزانه دهنادی" مدیرکل امور اقتصاد و دارایی، "محمدرضا نوری" رئيس امورمالياتی شهر و استان تهران، "محمدرضا اسدی"رئیس اداره کل گمرک تهران و جمعی از تولید کننده های بخش خصوصی، کارشناسان اقتصاد و دارایی و کارشناسان امور مالیاتی برگزار شد.

https://thmporg.ir/vdcj.8evfuqeiysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما