انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خط و نشان سازمان مدیریت برای واحدهای آلاینده استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، "نعمت اله ترکی" با اشاره به اولین جلسه کمیته "تعیین نحوه توزیع عوارض آلایندگی" مربوط به پالایشگاه تهران، اظهار کرد: قانون برنامه ششم توسعه ما را ملزم کرده است تا با توجه به وجود واحدهای آلاینده و تاثیر آن بر محیط زیست استان و شهرستان ها کمیته ای به ریاست رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای تعیین نحوه توزیع عوارض آلایندگی تشکیل شود.

وی افزود: میزان آلایندگی و عوارض مربوط به آن، همچنین نحوه توزیع و سهم شهرستان ها در این کمیته تعیین و تکلیف می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: سازمان محیط زیست باید تا پایان امسال تکلیف واحدهای آلاینده استان تهران را مشخص کند. تاکنون 407 واحد آلاینده شناسایی شده است. این واحد ها یا باید میزان آلایندگی خود را کمتر کنند یا سهم عوارض خود را پرداخت کنند.

ترکی افزود: 5 شهرستان از چند منبع آلاینده پالایشگاه، نیروگاه و کارخانه سیمان متاثر شده است که سهم عوارض آن باید میان شهرستان ها تقسیم می شد. براساس گزارش مدیرکل مالیات بر ارزش افزوده استان تهران، 44 میلیارد تومان عوارض از این سه مجموعه دریافت شده است که توزیع آن باید در به قدر سهم مشخص شده در اختیار شهرستان های اسلامشهر، ری، پاکدشت، قرچک، پیشوا، ورامین قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه ما در استان تهران به دنبال کسب درآمد از طریق دریافت مالیات نیستیم، گفت: این عقلانی نیست که سلامت مردم به خطر بیفتد تا ما مالیات بگیریم و درآمدمان را افزایش دهیم.قانون برنامه ششم خود فصل الخطاب است و به شفافیت گفته است که در این زمینه چکار باید کرد.

ترکی همچنین تاکید کرد: معیار تقسیم بندی سهم هر شهرستان در عوارض آلایندگی جدول کارشناسی سازمان محیط زیست است که براساس عدد و رقم اعلام کرده کدام شهرستان بیشترین و کدام کمترین میزان آلایندگی را دارد.

وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا عوارض آلاینده ابتدا در رفع آلودگی آب و سپس رفع آلاینده های دیگر شهرستان هزینه شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.znzt23nmwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما