انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
افتتاح اولین پروژه تولید برق خورشیدی در یکی از ادارات کل تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اولین پروژه تولید برق از پنل های خورشیدی در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران با حضور نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نوربخش عسگری معاون هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران افتتاح شد.

تولید برق از پنل های خورشیدی و انرژی پاک به دنبال سیاست کاهش مصرف انرژی در ادارات دولتی استان و یکی از مهمترین مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران است که برای اولین بار، در اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران اجرایی شد.

این سیستم خورشیدی با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان از محل خزانه معین به شکل آنگرید است. این پنل ها توانسته 30 درصد از نیاز برقی اداره تعاون را تامین کند.

تولید 16 کیلو وات برق، صرفه جویی ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان، عمر 20 ساله از مهمترین ویژگی های این پنل خورشیدی است. این صرفه جویی در حالی است که هزینه ماهانه برق اداره تعاون جنوب غرب تهران تاکنون 13 میلیون تومان بوده است.

به گفته شاکرمی رئیس اداره کل تعاون استان تهران، میزان بازگشت سرمایه این طرح 4 ساله است که طی 15 سال تولید آن ارزش افزوده است.

وی افزود: در صورت تامین بودجه در آینده ای نزدیک کل ادارات ستادی و تابعه خود را به این تکنولوژی مجهز می کنیم.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه اینگونه پروژه ها می تواند کمک بسیاری به صرفه جویی در بعد کلان انجام دهد بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران آمادگی همکاری و تامین منابع برای اجرای این گونه پروژه ها در سطح استان را دارد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.sqsa2bqp0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما