انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بازدید"ترکی" از دو شعبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به همراه معاون هماهنگی برنامه و بودجه این سازمان از شعب شمال غرب و جنوب غرب اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و عملکرد این دستگاه قرار گرفت.

*شکایت یک کارگر در ابتدای بازدید ترکی!

وی بازدید خود را از بخش بازرسی کار آغاز و با کارگران شاکی از وضعیت رسیدگی به پرونده شکایت خود، گفتگو کرد که بخش بازرسی کار اداره تعاون وظیفه بررسی ایمنی کارگاه ها، ساماندهی رابطه کارگری، رسیدگی به پرداخت مزد و ... را بر عهده دارد.

در حین بازدید یکی از کارگران از اطاله رسیدگی به پرونده خود به میزان یک سال، گلایه داشت که رئیس شعبه صحبت وی را رد کرد و گفت: پرونده های شکایت کارگران تا صدور رای دادگاه حداکثر یک ماه به طول می انجامد.

*کمبود نیروی بازرسی کار در استان تهران

حاتم شاکرمی رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از وظایف ما صیانت از نیروی کار است، اظهار کرد: بازرسین کار از فنی ترین و متخصص ترین نیروهای ما هستند که در همه زمینه ها از جمله معدن، فیزیک، مکانیک،شیمی، برق و ...تخصص دارند.در استان تهران حداقل باید 150 نیروی بازرسی کار وجود داشته باشد در حالی که اکنون 70 نیرو داریم و این کار بازرسی را سخت کرده است.

*فضای کار کارمند نباید کمتر از 7 متر و 20 سانتی متر باشد!

شاکرمی همچنین با اشاره به کارکرد مسکونی ساختمان شعبه شمال غرب اداره تعاون استان تهران، گفت: بر اساس قانون، هر کارمندی نباید کمتر از 7 متر و 20 سانتی متر فضای کار داشته باشد. محیط کار ما حداقل ترین شرایط برای یک کارمند را ندارد و ما برای این مهم نیازمند کمک سازمان مدیریت استان تهران هستیم. 

*ترکی: انجمن های تخصصی کار وارد بخش بازرسی شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در واکنش به این درخواست گفت: انجمن های خصوصی مرتبط با اداره تعاون باید در زمینه تامین بازرس کار ورود کنند. 

رئیس اداره کل تعاون استان تهران افزود: بازرسی بخش حاکمیتی دستگاه است و نمی شود به بخش خصوصی سپرد. این بخش تنها در حوزه آموزش می تواند ورود کند.

*ترکی: مدیر نباید پشت درهای بسته کار کند

ترکی در ادامه از بخش میز خدمت اداره تعاون بازدید کرد و گفت: میز خدمت برای بهتر کارکردن است. مدیر نباید پشت درهای بسته کار کند، بلکه باید در میان کارمندان خود باشد و از نزدیک در جریان کار قرار گیرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین از بخش های مختلف هیئت های رسیدگی و تشخیص اداره تعاون بازدید کرد و از نزدیک در جریان رسیدگی به پرونده های قضایی کارگران قرار گرفت.

*گلایه شاه کرمی از عدم حضور نماینده فرمانداری در هیئت حل اختلاف

شاکرمی در جریان این بازدید از عدم حضور نماینده فرمانداری تهران در جلسات هیئت های حل اختلاف گلایه کرد و گفت: نقطه قوت ما در روابط کار (کارگر و کارفرما) صدور 90 درصد آرا به نفع کارگر است و تنها 10 درصد آرای بدوی شکایت کارگر نقض می شود. در هیئت های تشخیص بیشترین زمان رسیدگی 10 روز است در حالی که حجم پرونده ها بسیار بالا است و تناسبی میان ساختار و خدمت وجود ندارد. 

در ادامه ترکی از بخش بایگانی بازدید کرد در حالی که فضای خالی برای بایگانی پرونده های جدید نبود.

رئیس سازمان مدیریت استان تهران گفت: بایگانی پرونده ها باید الکترونیکی شود. بسیاری از شرکت های تخصصی می توانند این کار را انجام دهند.

رئیس اداره کل تعاون استان تهران هم افزود: شرکت های مرتبط با این موضوع را دیوان محاسبات تعیین می کند.

در این بازدید مقرر شد؛تا حضور نمایندگان دادگستری و نماینده فرمانداری تهران در هیئت های رسیدگی تعیین و تکلیف شود. همچنین مشکل ساختمان های اداری اداره کار استان تهران که بیشتر آن ها کاربری مسکونی دارند ساماندهی شود. با فروش واحدهای مازاد واحدهای فعلی به وضعیت مطلوب برسند. همچنین خدمات قابل واگذاری دستگاه بر اساس قانون واگذاری 20 درصدی خدمات به دفاتر پیشخوان انجام گیرد.

براساس این گزارش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین از شعبه جنوب غرب اداره کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران واقع در خیابان 30 تیر تهران بازدید کرد.

وی در این بازدید اولین نیروگاه خورشیدی تولید برق در ادارات دولتی استان تهران را افتتاح کرد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.vevfuqeivsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما