انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آخرین نقدهای استاندار تهران به مدیران پایتخت|مانع تولید کشور نشوید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "محمدحسین مقیمی" در چهل و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران پس از استماع گزارش دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد میزان کشفیات قاچاق در تهران و انتقادات اعضای جلسه به موضوع ظن ماموران به کالاهای دارای مجوز و معطلی تولیدکنندگان و وارد کنندگان در پروسه اداری اظهار کرد: اگر انبار کالای ساخته نشده را حراج کنیم به معنای این است که مواد اولیه در اختیار آن قرار نگرفته و در واقع جلوی تولید و تولیدکننده گرفته می شود. اگر کالایی احتکار باشد باید طبق قانون با آن برخورد شود. همه کسانی که کالا را انبار می کنند باید به متولی امر یعنی سازمان صنعت اعلام کنند.

وی بر حضور تیم کارشناسی و تخصصی در بازرسی از انبار کالاها تاکید کرد و گفت: برخی مواقع تیم بازرسی متخصص نیست و تنها نیروی امنیتی یا قضایی صرف است به دلیل عدم آگاهی از قوانین برخوردهای دیگری انجام می شود. نمایندگان بازرگانی در این بازرسی ها باید وجود داشته باشند. گاهی اوقات هم نمی گذارند صاحب کالا پاسخ و توضیح دهد. در غیر اینصورت کشور با از دست دادن تولید کننده و کالای تولید شده ضرر می کند.

مقیمی با بیان اینکه در شرایط فعلی تولید اصلا نباید متوقف شود، اظهار کرد: برخود با قاچاق باید محکم و جدی باشد. با اسم برخورد با محتکران و قاچاق تولید نباید متوقف شود در غیر اینصورت اقتصاد مملکت را به جایی می رسانیم که به اینجا رسانده ایم. ما پیشرفته ترین تکنولوژی ها و متخصص ترین نیروی انسانی را در کارخانه ها داریم اما در تولید ضعف داریم. خدمات پس از فروش در کشور بسیار ضعیف است. امروز آنقدر تکنسین و متخصص در کشور داریم که نمی دانیم در کجا از آن ها استفاده کنیم.

استاندار تهران افزود: تولیدات ما باید با کالاهای وارداتی برابری کند. اگر ما مدیران کارمان را درست انجام دهیم صنعت ما با تولیدات خارج از کشور برابری خواهد کرد. مشکل ما همین افراد دور میز است که البته منظورم فرد نیست بلکه جایگاه ها است. دست مدیران را باز بگذاریم. گرفتارشان نکنیم و افراد غیر متخصص را به جان افراد متخصص نیندازیم. اگر از کارخانه های ما کالای استاندارد بیرون بیاید دیگر نمونه خارجی وارد نمی شود.

مقیمی گفت: برای لوله کشی یک منطقه چند مجوز باید گرفت. در کجای دنیا برای لوله کشی یک منطقه چند سال می دوند؟ اگر همین لوله گاز به آن طرف خیابان نرود چند کارخانه صنعتی باید به جای گاز از سوخت فسیلی استفاده کنند و چقدر قیمتشان افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: با تحریم کشور خرید کالا سخت است، انبارداری حبس پول و مجوز یک سازمان انقدر طول می کشد که وقتی با آثار تحریم جمع بندی می کنیم قیمت تمام شده کالا آنقدر بالا می رود که نمی شود آن را فروخت. آمریکا ما را تحریم می کند درست است اما ما هم هوش و توان داریم. شاید این آخرین صحبت های من با شما باشد، اگر تیم کارشناسی استان کارش را درست انجام دهد و وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد تولید ما منجر به افزایش بهره وری در صنعت و کشاورزی است و این گونه مقابل تحریم های آمریکا می ایستیم.

استاندار تهران گفت: این جمله من را همیشه به خاطر داشته باشید، هر اقدامی که باعث توقف تولید می شود چه خیر و شر باید حذف شود.

مقیمی افزود: ۴ سال پیش که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شد، مقام معظم رهبری امروز ایران را دیده بودند. اگر راهکار را پیدا می کردیم به اینجا نمی رسیدیم. اما امروز هم دیر نیست و ظرفیت های بیشماری داریم. فقط خودمان نباید خودمان را اذیت کنیم.

استاندار تهران گفت: اگر ما مدیران تصمیماتمان را به روز بگیریم قیمت تمام شده دست ما است و میتوانیم آن را پایین بیاوریم.

مقیمی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی حتما عملیاتی می شود به شرطی که کار مردم را به موقع انجام دهیم. اشکال ما در عدم اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در این است که کار مردم با معطلی انجام می شود و سرمایه شان راکد می ماند و قیمت تمام شده بالا می رود. اگر می خواهید این سیاست نتیجه بگیرد تغییر را اول در خودمان ایجاد کنیم.

انتهای پیام. /

https://thmporg.ir/vdcc.xqsa2bqppla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما