انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: تحریم های جدید آمریکا تاثیر خاصی در اقتصاد ایران ندارد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز، چهل و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران به دبیری "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت استان تهران و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

نعمت اله ترکی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یوم اله 13 آبان اظهار کرد: امروز که گفته می شود تحریم های آمریکا علیه ایران برمیگردد، باید گفت تاثیری در اقتصاد کشور ما نمی گذارد. طی ماه های گذشته هرچه تحریم و فشار اقتصادی علیه كشور قابل تحقق بود از سوی آمریكا انجام شده است و اتفاق خاصی قرار نیست شاهد باشیم.

وی افزود: رویكرد ما در اقتصاد مقاومتی با توجه به دستورالعمل های اتخاذ شده توجه به تولید كالاهای داخلی است كه بر این اساس دستگاه های متولی استانداردسازی كالاهای داخلی با تعامل در حال شناسایی آسیب ها و رفع مسائل و مشكلات این بخش هستند.

تركی با تاكید براینكه جلوگیری ازورود كالاهای قاچاق به كشور، رویكرد دیگری در بخش تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به ویژه در دوران تحریم ها است، تصریح كرد: دستگاه های استان تهران بسیج شده اند در مبارزه با آسیب های اقتصادی بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی وارد شوند.

در این جلسه همچنین، مدیرکل اداره ارشاد استان تهران گزارشی از عملکرد سال 96 و برنامه های سال جاری ارائه کرد.

حمایت از آثار مکتوب فرهنگ جهادی، حمایت از آثار حوزه هنر سینما، حمایت از شبکه های مجازی، جشنواره و نمایشگاه سالانه کاریکاتور با موضوع مبارزه با فساد، حمایت از آثار مکتوب در حوزه تبیین اقتصاد مفاومتی و ... از خلاصه اهم اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

به گفته رئیس اداره کل ارشاد، در برنامه های گفتمان سازی و فرهنگ سازی و شفاف سازی اقتصاد بویژه اقتصاد مقاومتی دو طرح برگزار شده است. از سال 95 تا 99 برنامه های مختلفی تهیه شده که از جمله آن 107 برنامه در حوزه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، 1448 برنامه در زمینه مبارزه فرهنگی با فساد در سال 96 اجرایی شده است. 

در ادامه این جلسه، مدیران کل صنعت معدن و تجارت، ارتباطات ، تعاون و رفاه و رئیس اداره بازرگانی استان با برشمردن نکاتی بر اهمیت نقش فرهنگ در اقتصاد تاکید کردند.

ترکی در واکنش به گزارش مدیرکل ارشاد اسلامی گفت: تبیین مبانی نظری و علمی در اداره کل ارشاد اسلامی قرار نگرفته است. در حالی که استفاده از ابزارهای فرهنگی در تبیین مبانی نظری همچنین مشارکت دستگاه هایی نظیر سازمان تبلیغات، بسیج، صدا و سیما هم در زمینه فرهنگ سازی موثر است که در گزارش های شما دیده نمی شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: جلب مشارکت های همگانی در اصلاح الگوی مصرف باید مبنای کار شما قرار بگیرد. استفاده ابزارهای فرهنگی در مبارزه با فساد در گزارش های شما دیده نمی شود، باید تبیین کنید چه میزان فساد در جامعه وجود دارد؟ و احساس فساد در جامعه چه میزان کم شده است؟ درصدی برای آن تعیین نکردید که باید همه این موارد را دستور کار قرار دهید.

رئیس اداره کل ارشاد استان تهران در پاسخ گفت: وظیفه دستگاه های فرهنگی تبیین مبانی نظری و علمی است، مشارکت دستگاه های دیگر از جمله صدا و سیما را در این گزارش ارائه ندادیم در حالی که انجام شده است.

ترکی افزود: تبیین رویکرد فرهنگی و مشارکت 4 دستگاه اجرایی باید در دستور کار قرار بگیرد و گزارش ان طی جلسات آتی برای سازمان مدیریت استان ارسال شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.wn6k49nme5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما