انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تشکیل"کمیته انطباق"برنامه های توسعه استان با شهرداری تهران
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ "علی عشاقی" در برنامه زنده "چراغ" رادیو تهران که با موضوع تبیین اسناد توسعه ای استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی 5 برنامه توسعه ای نوشته شد که به جرئت می توان گفت تنها 40 درصد آن تحقق یافت و هم اکنون در آستانه اجرای برنامه ششم توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه موفق ترین برنامه بعد از انقلاب برنامه سوم بود، گفت: نبود اسناد توسعه ای مکان محور، عدم انفکاک برنامه های سالانه و میان مدت از مهمترین دلایل شکست برنامه های گذشته است. اسناد توسعه گذشته هیچ وقت در قالب شهرستان ها پیش نرفت و در سطح استان باقی ماند، اما رویکرد برنامه ششم توسعه، نگاه از پایین به بالا و برنامه عملیاتی از شهرستان است.

عشاقی گفت: در پی تهیه سند عملیاتی برنامه ششم توسعه،  در سال 96 جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست استاندار با محوریت این برنامه در 13 شهرستان تشکیل شد. در این جلسات شبانه روزی، چالش ها و ظرفیت های هر شهرستان به تفکیک روستا و منطقه با حضور استاندار، رئیس سازمان مدیریت استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی و مسئولان و مدیران هر شهرستان بررسی و نهایی شد. 

رئیس حوزه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در سال 97، بررسی سند توسعه 3 شهرستان دیگر در دستور کار قرار گرفت و در چند روز اخیر همایش بزرگی برای تبیین اسناد توسعه استان تهران با حضور استاندار تهران، رئیس شورای شهر تهران، شهرداران، دهیاران، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و جمعی از ذی نفعان اجرای این قانون برگزار شد.

وی با بیان اینکه طی دو هفته آینده برنامه ششم توسعه استان تهران رونمایی و ابلاغ می شود، افزود: این برنامه قانون است و اجرای آن تنها مختص دولتمردان نیست. 

عشاقی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه در سند برنامه ششم توسعه برای تهران و شهرستان های آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: رویکرد برنامه ششم براساس نتایج مطالعات آمایش سرزمینی، بررسی مزیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر شهرستان و سیاست های اقتصاد مقاومتی است. بنابراین سه برنامه تولیدی، زیربنایی و اجتماعی و فرهنگی در 16 شهرستان و یک برنامه استانی تدوین شده است. 

وی با تاکید بر اصل رضایتمندی مردم در اجرای برنامه توسعه، درباره 3 ضمانت اجرایی آن گفت: پیش از این میان برنامه و بودجه گسست وجود داشت، مطالبه ای تاریخی که سازمان مدیریت استان تهران پیگیری کرد و برای اولین بار در کشور موفق شد موافقت نامه بودجه ای دستگاه های اجرایی و برنامه ها را به بودجه متصل کند.

عشاقی ادامه داد: دومین ضمانت اجرایی برنامه، راه اندازی دبیرخانه و رصد برنامه های سند از سوی کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران است. همچنین از این پس ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان بر اساس تحقق برنامه ششم توسعه انجام می شود.

رئیس حوزه ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ضرورت هماهنگی میان ذی نفعان برنامه ششم توسعه بویژه شهرداری تهران، اظهار کرد: برای هماهنگی میان برنامه های سند با برنامه توسعه شهرداری تهران نشستی با "شورای اسلامی استان تهران" به ریاست "الهام فخاری" و نشست هایی با "محسن هاشمی رفسنجانی" رئیس شورای شهر تهران برگزار و مقرر شد تا برای همگرایی و وحدت رویه در برنامه های توسعه ای استان تهران کمیته مشترکی تشکیل شود. این کمیته وظیفه انطباق برنامه های توسعه ای استان با شهرداری تهران را بر عهده دارد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcf.1dyiw6djxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما