انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران محمد‌باقر نوبخت معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به ضرورت توجه به تناسب مصارف با منابع كشور در تهيه و تدوين لايحه بودجه ۱۳۹۸ كل كشور گفت:به منظور كاهش آثار و تبعات مشكلات اقتصادي كشور، "بودجه مكمل" تدوين خواهيم كرد و هدف از اين امر اجراي سياست‌هاي فقرزدايي دولت است.

وي افزود: ما براي تدوين بسته حمايتي از اتكاي به منابع عمومي كشور پرهيز خواهيم كرد و با توجه به اين كه در سال جاري، بر اساس پيش بيني خزانه‌داري كل كشور، در حدود ۸۰ هزار ميليارد تومان عدم تحقق درآمد خواهيم داشت، براي تأمين رفاه مردم از هيچ كوششي دريغ نمي‌كنيم.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه اظهارات خود گفت: ضرورت دارد در مورد اتمام و مديريت طرح‌هاي عمراني، مكانيزم هدف را دنبال كنيم و تلاش‌مان را به سمتي معطوف كنيم كه از تمام ظرفيت‌هاي قانوني كشور بهره ببريم تا حدود ۲۸۹ طرح عمراني را در سال جاري با موفقيت به اتمام برسانيم.
دكتر نوبخت همچنين در اين جلسه اعلام كرد تا سي‌ام مهر ماه ۱۳۹۷، تمام مطالبات گندم‌كاران با پرداخت ۱۲ هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان تسويه شد.

گزارش مذكور حاكي است كه در اين جلسه كارشناسان امور هماهنگي و تلفيق بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور در گزارش‌هاي جداگانه، آخرين وضعيت و روند طرح‌هاي تملك دارايي هاي سرمايه‌اي و اعتبارات عمراني را در لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور تشريح كردند.
بر اساس اين گزارش، براي ۵۵۵ طرح عمراني در سال آينده، اعتبار كامل در نظر گرفته شده و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده،بخش خصوصي حضور و مشاركت پررنگ‌تري در انجام طرح‌هاي عمراني خواهد داشت.

در اين جلسه همچنين گزارشي در مورد آخرين روند بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد ارايه و عنوان شد كه ستاد كل نيروهاي مسلح در اين زمينه گام‌هاي جدي و عملياتي برداشته است.

شايان ذكر است كه بر اساس دستور رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، از هفته آينده  جلسه‌هاي ستاد تهيه و تدوين بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور، شتاب و سرعت بيشتري خواهد داشت تا به ياري حق متعال، لايحه مذكور در موعد مقرر قانوني تقديم دولت و در نهايت مجلس شوراي اسلامي شود.

https://thmporg.ir/vdca.mn6k49nyo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما