انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سند توسعه استان تهران ۱۰ روز دیگر ابلاغ می شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در مراسم بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در سازمان مدیریت تهران با تبریک هفته آمار، اظهار کرد: آمارگیری در ایران سابقه طولانی داشته و به سال 1303 برمی گردد، امروز اهمیت کار آماری چنان بالا و حساس است که سازمان های جهانی بر آن نظارت دارند و هر کشوری ملزم به ارائه بخشی از آمار و اطلاعات به سازمان جهانی است.

وی آمار، برنامه ریزی و مدیریت را سه ضلع مهم برای حل مشکلات توسعه ای دانست و تاکید کرد: راس هرم داده ها و ضلع بعدی برنامه ریزی و مدیریت است، اتصال این سه ضلع توسعه و حل مشکلات را در پی خواهد داشت. هر محاسبه با این مثلث بدون ضلع آمار ناقص است.

ترکی با بیان اینکه بعد از سرشماری سال 95 اهمیت داده های اطلاعاتی بیشتر احساس شد، افزود: یکی از دلایل اجرا نشدن برنامه توسعه نبود آمار قوی و کامل بود و امروز تقویت این آمار مستلزم همکاری تمام دستگاه ها در حوزه اجرایی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به آسیب شناسی تولید آمار در دستگاه های اجرایی گفت: رابطین آماری دستگاه های اجرایی باید حتما آموزش دیده باشند، متاسفانه طی جلسات مستمر متوجه شدیم برخی دستگاه ها ارتباطی با حوزه آماری ما و بالعکس ندارند، حتی برخی دستگاه ها از آماری که در اختیار ما بود بی اطلاع بودند.

وی با بیان اینکه امروز دیگر روش سنتی ثبت اطلاعات کاغذی پاسخگو نیست، افزود: رسیدن به توسعه مستلزم بهره گیری از تکنولوژی روز است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: سند توسعه شهر و شهرستان های تهران و سند آمایش بدون در نطر گرفتن اطلاعات آماری دقیق خروجی منفی خواهد داشت.

وی افزود: سند توسعه استان نهایی شده و حداکثر تا 10 روز آینده به تمام دستگاه ها برای اجرا، ابلاغ می شود و از این پس هر اقدامی در همه زمینه ها در شهرستان ها باید بر اساس این سند و برنامه آمایش انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه نظام درآمدی ما معیوب است چون بر اساس آمار درستی ثبت و رصد نشده است، گفت:  این موضوع در همه بخش ها صدق می کند. اگر قرار است برای شهرستان برنامه ریزی شود باید آمار آن دقیق باشد. سامانه جامع اطلاعات و آمار استان به یکپارچه سازی اطلاعات برای تصمیم گیری دربخش های مختلف کمک می کند.

ترکی همچنین تاکید کرد : سند آمایش سند توسعه و سامانه اطلاعات آماری می تواند سه ضلع مثلت داده های آماری، برنامه ریزی و مدیریت را فراهم کرده و ما را به اهدافمان نزدیک کند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.n8zbjh8ex9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما