انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تقدیر از فعالان عرصه آمار استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سامان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز، مراسم بزرگداشت روز ملی "آمار و برنامه ریزی" با حضور"نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "کاوه کیانی" معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، "مسعود افشین" معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت استان تهران، "حسین کاغذلو" سرپرست فرمانداری ورامین، اسمعیل وند معاون برنامه ریزی فرمانداری تهران، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، معاونین سازمان مدیریت تهران، کارشناسان آمار استان در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

در این مراسم، از "سامانه اطلاعات مکانی استان تهران" رونمایی شد، این سامانه به همت معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با همکاری دستگاه های اجرایی شامل همه اطلاعات آماری استان است که همه از آن استفاده می کنند. یک بخش از این سامانه اطلاعات مکانی کشور را پوشش می دهد و بخش دیگر آن اطلاعات دستگاه های اجرایی.

گفتنی است؛ سامانه اطلاعات مکانی با قابلیت جستجوی سکونتگاه شهری، روستایی، محدوده سیاسی، انواع راه هاو ..در مقیاس کشوری و بسیار جامع و کامل است. طول راه، نوع راه، مساحت محدوده، اطلاعات جمعیتی و ..در این سامانه دیده می شود.

این سامانه برای ماموران آمارگیر بسیار قابل استفاده است. برای مثال هر مامور یک بلوک شناسایی برای طرح آماری مورد نظر دارد و بدون مراجعه به محل کار به وسیله اینترنت می تواند اطلاعات مکانی بلوک مورد نظر همچنین مسیر دسترسی سریع را جستجو و شناسایی کند.نقطه شروع و اطلاعات مسیر به کاربر داده شده و دیگر نیاز به صرف هزینه جوهر و کاغذ نیست. این اطلاعات را می شود در پروژه های عمرانی شهرستان ها هم بارگزاری کرد.نقشه های کابری اراضی در آرشیو سامانه قرار داده شده و هر مطالعه ای در استان و نتایج هر سرشماری در این سامانه قرارداده می شود، همچنین تمام داده ها و اطلاعات توصیفی جمع آوری شده از دستگاه های اجرایی در این سامانه به شکل جدول بارگزاری می شود.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح، از زحمات و تلاش رابطین آماری دستگاه های اجرایی، ماموران آمارگیر برتر و پاسخگویان برتر تقدیر و تشکر شد.

براساس این گزارش، هفته آمار با محوریت "نوین سازی نظام آماری" از 28 مهر ماه و نامگذاری اولین روز هفته آمار به نام "آمار و رسانه" آغاز شده است. روز یک شنبه 29 مهر ماه دومین روز از هفته آمار به نام روز "نوین سازی نظام آماری" نام گرفت، همچنین دوشنبه 30 مهر ماه سومین روز از هفته آمار، به نام "فرهنگ سازی آماری" و روز سه شنبه اول آبان ماه به نام روز ملی "آمار و برنامه ریزی" نامگذاری شده است. پنجمین روز از هفته آمار هم با نام "آمار و پژوهش" به پایان می رسد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.xevfuqexhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما