انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خبرهای خوش «ترکی» برای بهزیستی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" پس از بازدید از سازمان بهزیستی در نشست بررسی مشکلات این سازمان حضور یافت.

وی در این نشست فعالیت کارکنان سازمان بهزیستی را مقدس توصیف و اظهار کرد: خدمات ارزنده در این سازمان توفیق بزرگی برای کارکنان است. راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در تهران، ری و شمیرانات، خدمت شایسته ای است که نبود آن مشکلات آسیب های اجتماعی را دو چندان می کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کاهش اعتیاد، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ، ساماندهی کودکان کار و ...در شرح وظایف مستقیم سازمان بهزیستی قرار نمی گیرد اما چون کار خدمات رسانی است همه از آن انتظار دارند. 

ترکی ادامه داد: در سال ۵۹ مرکز خدمات رسان مثل بهزیستی نبود، سازمان های خدماتی غیر رسمی وجو داشت تا اینکه از ادغام این مراکز، سازمانی به اسم بهزیستی ایجاد شد و در پی آن افراد زیادی مطالبه گر شده و بسیاری از وظایف دیگر را به این سازمان محول کردند.

ترکی با بیان اینکه ساختار  فعلی این سازمان با نیروی انسانی و خدمات بزرگ بهزیستی سازگاری ندارد، گفت: ماموریت های سازمان از همان ابتدا تغییر کرد در حالی که ماهیت بهزیستی، متولی گری نبوده بلکه به عنوان ناظر و پشتیبان مراکز غیر رسمی خدمات رسان بود. دور شدن از این وظایف آسیب به خود و مردم است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه با اشاره به صحبت های مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران مبنی بر نبود بودجه برای پرداخت حقوق کارکنان و ضرورت ساماندهی حقوق و مزایای آن ها  گفت: اگر از ۱۹۷۵ نیروی انسانی ۱۸۶۵ نفر متعلق به بخش خصوصی هستند، بنابراین حقوق و دستمزد و همه هزینه ها از صفر تا صد با خودشان است. نکته دیگر این است که ۲۸۲۳ نفر  از نیروهای شما در کدام بخش فعال هستند؟ اگر غیر از بخش های توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی فعالیت های دیگری دارید اعلام کنید.

ترکی افزود: نبود ارتباط مستقیم میان سازمان مدیریت و دستگاه های اجرایی برای اصلاح ساختار نیروی انسانی متناسب با  وظایف دستگاه ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و از این جهت ما برنامه ساماندهی ساختار اداری را آغاز کرده ایم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین به معاونت هماهنگی برنامه و بودجه دستور داد تا موضوع شفاف سازی املاک و مستغلات سازمان بهزیستی را دستور کار قرارداده و ثبت اسناد هم صدور سند املاک این سازمان را در اولویت قرار دهد.

به گفته ترکی مقرر شد تا  استثنا هزینه تامین و تجهیز به سازمان بهزیستی استان تهران  به دلیل تفاوت شرایط آن با سایر دستگاه ها، اختصاص یابد.

 ترکی همچنین اعلام کرد: پس از برآورد فنی معاونت بودجه سازمان مدیریت از میزان فرسودگی چند طبقه ساختمان بهزیستی، هزینه ترمیم ۳ طبقه این ساختمان و ساختمان شهر تهران تامین اعتبار شود.

در ادامه صحبت های ترکی یکی از معاونت های سازمان بهزیستی گفت: ما برای مدیریت سازمان های بهزیستی در شهرستان ها نیازمند استقلال نسبی هستیم. پراکندگی ساختمانی و تراکم حوزه اداری و مالی  روند کار را کند کرده است.

ترکی در پاسخ گفت: ما باید ببینیم سازمان بهزیستی در طول برنامه ۵ ساله ششم درباره هر خدمت چه عملکردی داشته است و در مقایسه با سازمان بهزیستی استان های دیگر اگر نیاز به اصلاح ساختار باشد، قلمرو اختصاصی برای آن تبیین شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر شناسایی ماموریت های سازمان بهزیستی و برون سپاری متناسب خدمات تاکید کرد.

ترکی همچنین درباره تخصیص اضافه کار و رفاهیات به کارکنان سازمان بهزیستی در این جلسه اعلام کرد: در پرداخت رفاهیات به کارکنان بهزیستی، ۱۰ درصد  بیشتر از آنچه که به دستگاه های دیگر ارایه میشود اختصاص یابد‌. خدمات ایاب و ذهاب، عیدی و پاداش و هر آنچه به دستگاه های دیگر پرداخت می شود باید به کارکنان بهزیستی هم اختصاص یابد.

https://thmporg.ir/vdcd.s0f2yt0ooa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما