انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ترکی: برنامه ششم توسعه در استان تهران بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در حاشیه نشست "تبیین اسناد توسعه ای استان تهران" در جمع خبرنگاران با تشکر از استاندار تهران اظهار کرد: آقای مقیمی شخصا در شهرستان ها و در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شهرهای مختلف حضور یافت و با جدیت و قاطعیت دستور داد تا همه مسئولان استان از جمله شهرداران، فرمانداران و مدیران در تهیه سند توسعه همکاری کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ضمانت اجرای این سند چیست؟ گفت: مبنای کار، الزامات ماده 121 قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه است که همه دستگاه های اجرایی را بر عملیاتی کردن برنامه های توسعه ای الزام کرده است.

ترکی افزود: برای اولین بار در سطح کشور، استان تهران برنامه عملیاتی برای شهرستان ها تهیه کرده و براساس 16 محوری که دغدغه و نگرانی استان است، برنامه را به پیش می بریم. انشالله در سال 1400 پایان برنامه ششم توسعه، در استان تهران سیاست ها، راهبردها اهداف کمی و کلی که جزء احکام دائمی برنامه ششم توسعه است را خوب اجرا کرده باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره منابع مالی برنامه های توسعه ای استان گفت: برای اولین بار جداول منابع مالی برنامه ها که از سوی دولت تامین می شود، همزمان و همگام با خود برنامه پیش بینی شده و اجرایی می شود.

وی حمل و نقل عمومی، بهداشت و سلامت و محیط زیست را مهمترین بخش های سند توسعه استان تهران عنوان و اظهار کرد: طی جلسات کارشناسی مختلف، 16 چالش اساسی استان تهران را احصا کردیم و به تناسب آن ها سند برنامه تنظیم شده است. دغدغه اول ما مردم هستند که انشالله طی برنامه میان مدت پیش بینی شده به اجرای برنامه ها برسیم.

ترکی در پاسخ به این سوال که تهران در سال 1404 چند درصد به برنامه های تهیه شده خواهد رسید؟ گفت: بسیاری از برنامه ها از جمله حمل و نقل ریلی که یکی از اولویت های استان تهران است آغاز شده و خطوط ریلی تهران، پاکدشت، ورامین_ اسلامشهر، تهران_ پردیس،تهران و ... در حال آماده سازی و تکمیل است. توسعه متوازن و محرومیت زدایی از شهرستان های پایتخت از اهداف برنامه های توسعه ای است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با وجود گذشت یک سال و نیم از ابلاغ برنامه ششم توسعه، هیچ مسئولی در کشور از درصد پیشرفت برنامه ها اطلاع رسانی نکرده، در استان تهران این پیشرفت چگونه است؟ گفت: پس از ابلاغ برنامه در سال 96، فعالیت های ما در استان و تهیه سند عملیاتی با سفر به شهرستان ها آغاز شد. برای مثال در حوزه بهداشت و سلامت، برای همه شهرستان های استان تهران سرانه بیمارستانی در نظر گرفته شد به طوری که پیشرفت ساخت مراکز درمانی در بیشتر شهرستانی بیش از 50 درصد است. در بخش تصفیه خانه فاضلاب، تمامی شهرها یا در حال اتمام کار است یا کد اعتباری برای آغاز کار در سال 97 گرفته اند.تا پایان 1400 می توان گفت همه شهرستان های استان دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند. در بخش امور روستایی، بیش از 97 درصد پیشرفت گازرسانی و آب شرب انجام شده است.

ترکی تاکید کرد: برنامه ششم توسعه در استان تهران از سال 96 تاکنون بیش از 35 درصد پیشرفت داشته است. چون برنامه عملیاتی و پروژه محور است قطعا تا پایان برنامه ششم همه برنامه ها محقق می شود. 

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.x9qrak9t7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما