انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
هاشمی: سازمان مدیریت تهران در تهیه برنامه سوم شهرداری کمک کند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "محسن هاشمی" در نشست تبیین اسناد توسعه ای استان تهران با بیان اینکه تهیه و تصویب سند توسعه استان تهران را به فال نیک می گیریم، اظهار کرد: استان تهران با ۱۳میلیون نفر جمعیت و شهر تهران با ۸.۵ میلیون نفر جمعیت یکی از پر جمعیت ترین کلانشهرها است و نمی توان توسعه تهران را بدون در نظر گرفتن جمعیت شهرستانی و پیرامونی آن دید.

وی با بیان اینکه پیش از این در تهیه برنامه های توسعه ای تهران هماهنگی میان ارگان های مختلف نبوده است، افزود: تهران باید در برنامه های همانند بازآفرینی شهرهای فرسوده، طرح های جامع وزارتخانه ها در حوزه های بهداشت و آموزش و پرورش و ... در نظر گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران تهیه و تدوین سند توسعه استان تهران را از مهمترین اولویت های مدیران پایتخت عنوان کرد و گفت: ما در  حال نوشتن برنامه توسعه سوم برای شهر تهران هستیم که امیدواریم بتوانیم با کمک سازمان برنامه و بودجه استان تهران، این سند را تدوین کنیم.

هاشمی ابراز امیدواری کرد که امضای تفاهم نامه میان شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه استان باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن شود.

وی در ادامه به ضرورت تکمیل حمل و نقل ریلی در استان تهران اشاره و اظهار کرد: استان تهران حدود ۱۲ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که ۸۵۰ هزار کیلومتر آن متعلق به تهران است، آشفتگی ترافیک پایتخت به دلیل موج جمعیتی است که صبح ها برای امکانات و خدمات به سمت تهران می آیند. برای ساماندهی این مسئله باید در طرح جامع حمل و نقل تهران را با شهرهای اطراف در نظر بگیریم. 

هاشمی گفت: رئیس جمهوری در  ابتدای دولت یازدهم "حمل و نقل ریلی" را اولویت کاری خود مطرح کرد که باید دنبال شود.

وی افزود: برای اتصال شهرهای اطراف تهران به پایتخت 4 خط مترو راه اندازی کردیم، خطوط دیگر باید با اختصاص بودجه از سوی دولت انجام شود تا مردم برای تردد از خودرو شخصی استفاده نکنند، چون با استفاده شهروندان از خودرو شخصی میزان آلایندگی هوا و هزینه‌های حمل و نقل افزایش یافته و عدالت محوری رعایت نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به صحبت های رهبری انقلاب درباره نقدینگی گفت: باید در کشور فرصت سرمایه گذاری ایجاد کرده و نقدینگی را به سمت سرمایه های مثبت سوق دهیم. حدود 50 درصد از طرح‌های سرمایه گذاری شده آماده است، اما به دلیل وضعیت اقتصادی موجود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذرای تمایلی پیدا نکرده، اما امیدوارم این کار توسط سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران زودتر انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره بدهی دولت به شهرداری افزود: طلب شهرداری از دولت 14 هزار میلیارد تومان است که البته دولت باید این بدهی‌ها را به تدریج حسابرسی کند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.razct1a5ubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما