انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
اختصاص زمین درپایتخت برای ساخت ویلا
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "محمدحسین مقیمی" استاندار تهران در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، تغییر کاربری‌های غیرقانونی زمین‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: همه مدیران باید به این امورات رسیدگی کنند تا اگر چند سال آینده به سوابق مدیریت های گذشته اشاره شد مردم بدانند افرادی هم به فکر آینده بوده اند.

وی در ادامه درباره ضرورت حفظ زمین های کشاورزی و جلوگیری از ویلاسازی افزود: اداره راه و شهرسازی طرحی دارد که زمین‌های کشاورزی و باغات تبدیل به ویلا نشوند و در عوض زمین‌هایی به ویلا اختصاص یابد که امکان کشاورزی در آن وجود ندارد. باید شهر ویلایی طراحی شود که هر کسی تمایل به ساخت ویلا داشت در آنجا اقدام کند و زمین مختص این امر مشخص باشد. هر چند برای انجام این کار دیر شده اما باید تلاش کنیم که همین زمین‌های کشاورزی از بین نرود.

مقیمی با بیان اینکه باید چند منطقه برای ساخت ویلا مشخص شود، گفت:  باید مکانی که به صنعت و کشاورزی اختصاص ندارد مختص اوقات فراغت مردم باشد.

استاندار تهران در ادامه به ضرورت اجرای طرح کاداستر در استان تهران اشاره و اظهار کرد: این طرح مناسبات خوبی دارد، بر اساس زمان دو سال عقب هستیم و مهمترین اشکال در استان تهران هم همین است که به زمان توجهی نمی شود یعنی مسئولان به دلیل بزرگی تهران مسائل را گم می‌کنند. با توجه به عقب ماندن دوساله از قانون این مورد اشکال شرعی دارد و اگر از مردم حقی ضایع شود بر عهده ما مدیران است. وقتی اسناد املاک دیرتر ارائه شوند مالکان نمی‌توانند از تسهیلات و سند خود استفاده کنند. لذا حقوق بسیاری از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی باید در اجرای طرح کاداستر همکاری کنند، بیان کرد: بهتر است امور اراضی اسناد هر آنچه مربوط به استان تهران است را  در اختیار قرار دهد. همه دستگاه‌های اجرایی دارای زمین هستند، باید کمک کنند تا طرح به درستی اجرا شود. نامه‌ای به شهرداری تهران وشهرداری‌های استان باید ارسال و اعلام شود تا سند کاداستر را دریافت کنند. همچنین در مورد طرح بازنگری قرار شد هیأتی برای زمین‌ها تعیین شود و یک نفر قاضی مشکلات حقوقی طرح بازآفرینی شهری را سروسامان دهد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdci.3azct1ap5bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما