انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
چالش های رباط کریم از زبان نماینده مجلس/چرا تهران از مالیاتش سهم ندارد
حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره نتایج جلسه بررسی مشکلات شهرستان رباط کریم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اظهار کرد: این جلسه با ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت استان و حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستانی برای رسیدگی به مشکلات این منطقه برگزار شد.

*بررسی مشکلات مهم رباط کریم؛ از جنگل کاری تا ایجاد رم روپ 

وی با تشکر از دغدغه مندی و تلاش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، افزود: در این جلسه به موضوعات مهمی همچون تکمیل ساختمان فرمانداری و ثبت احوال بهارستان، میدان امام حسین (ع) در گلستان و نسیم شهر، جنگل کاری در  اراضی سفیدان رباط کریم، ایجاد ایستگاه حکیم آباد بر روی خط ریل راه آهن پرداخته و درباره آن ها تصمیم گیری شد.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: درباره موضوعات دیگری همچون توسعه اتوبان تهران_ساوه جدید، برداشتن عوارضی تهران، توسعه کمربندی جنوبی شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان، تعیین خط مرز جاده وهن آباد، هزینه کرد وجوه ارزش افزوده روستاها (7 روستا)، تصفیه خانه بهارستان و رباط کریم و نوع استفاده از پساب های شهرک های صنعتی رباط کریم و پرند، همچنین ایجاد رم روپ های سه راهی آدران و رباط کریم برنامه ریزی ها انجام گرفت.

*قدمت 6 هزار ساله رباط کریم 

وی در ادامه به تاریخچه شهرستان رباط کریم اشاره و بیان کرد: این شهرستان تاریخ 6 هزار ساله ای دارد که 3 هزار سال آن مکتوب است. سنگ نوشته ها و کاروانسراهای تاریخی گواه وجود زیستگاه در این مکان هستند.

وی افزود: این شهرستان  از همان زمان که دهستانی از کرج بود تا زمان بنا شدن فرودگاه امام خمینی (ره ) مظلوم واقع شده است. در 30 دهه گذشته، بخشی از امکانات رباط کریم به اعتبار اینکه کرج مرکز شهرستان است هزینه شد و بخشی هم به شهریار تعلق گرفت. این شهرستان با بهارستان جمعیت بیش از یک میلیون نفر دارد و امروز علی رغم وجود محورهای مهم مواصلاتی از جمله (آزادراه تهران-ساوه، جاده قدیم تهران-ساوه و آزادراه تهران-قم- دو خط ریلی و فرودگاه امام (ره)) کمترین امکانات را در مقایسه با شهرستان های همجوار دارد.

*فرودگاه امام (ره) به نام رباط کریم به کام شهر ری!

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی همچنین به استقرار فرودگاه امام خمینی در نزدیکی این شهرستان اشاره و گلایه کرد: فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر روی اراضی روستاهای قاچاقاچ و مامورین حتی دهستان وهن آباد واقع شده است. در سنوات قبل زمان طراحی دهستان وهن آباد، نیمی از این دهستان را به ری و حسن آباد، نیمی از آن به فرودگاه ملحق کردند. در حالی که الان پرواز و فرود هواپیماها در رباط کریم است اما عوارض آن به شهر ری واریز می شود.

*هشدار سه شیفته شدن مدارس رباط کریم!

حجت الاسلام نوروزی درباره چالش های نگران کننده رباط کریم گفت: شهرستان 400 هزار نفری ما یک بیمارستان 100 تخت خوابی دارد و شهر پرند با 200 هزار جمعیت با افق 700 هزار نفری یک تخت بیمارستانی ندارد. این شهرستان مشکلات بسیاری در سیستم اداری دارد. 70 هزار دانش آموز دارد که اگر تعلل کنیم مدارس سه شیفته می شود.

*نیروی انتظامی در مدرسه 50 ساله استیجاری مستقر است!

وی با بیان اینکه فضاهای ورزشی، رفاهی، امنیتی و نیروی انتظامی رباط کریم وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی رباط کریم در یک مدرسه 50 ساله استیجاری مستقر است و باعث بروز مشکلات امنیتی شده است. 

*تلاش نمایندگان شهرستان های پایتخت برای اصلاح بودجه در بخش درآمد 

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تلاش نمایندگان شهرستان های پایتخت برای اصلاح قانون بودجه در بخش درآمدهای استان تهران و بازگشت درآمد به استان خبر داد و گفت: از سال 96 با همراهی 50 نماینده این موضوع را در مجلس مطرح کردیم.50 درصد مالیات کشور را استان تهران پرداخت می کند اما بودجه هزار میلیاردی آن با استان های ضعیف کشور با جمعیت 500 هزار نفری برابری می کند. امیدواریم 30 نماینده تهران در این موضوع به کمک ما بیایند.

وی همچنین اضافه کرد: استان تهران در سال 95، 32 هزار میلیارد و در سال 96، 36 هزار میلیارد مالیات پرداخت کرده است که هیچ کدام به خودش تعلق ندارد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.39qrak9wnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما