انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سالاری: تهران ۱۱ سال با بخشنامه اداره می شود!
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه تدوین سند توسعه شهرستان تهران گفت: مهمترین حلقه مفقوده در فرایند تصمیم گیری ها در کشور و تهران موضوع برنامه ریزی و اجرای آن است. وظایف سازمان های برنامه ریزی همیشه نوشتن برنامه بوده و فکری برای ضمانت اجرایی و تحقق آن نکرده اند. حتی در شهرداری تهران هم همین است به نحوی که در برنامه دوم پنجساله عملیاتی تدوین شد اما اینکه چه میزان شهرداری و شورا در تحقق آن کوشا هستند مشخص نیست. 

به اعتقاد من باید این تبدیل به دغدغه شود و حتما سلسله جلسات با اعضای شورای شهر و مهندس هاشمی برگزار کنیم. اگر موضوعات دغدغه شود نظارت همگانی رخ می دهد. 

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اظهار کرد:  پیشنهاد من این است که این دغدغه در میان مسئولان شهری و استانی و ملی ایجاد شود و اینکه باید ضمانت اجرایی سند هم حتما دیده شود.

متاسفانه اکنون 11 سال است که تهران با بخشنامه اداره می شود و اصلا چیزی به نام طرح تفصیلی معنا ندارد. بعنوان مثال فقط 6.6 درصد از شهر بر اساس طرح تفصیلی مدیریت و اجرایی شده است. چرا باید طرح جامع شهرسازی و طرح جامع حمل و نقل در دستگاه ها و شوراهای متفاوت با هم تدوین شود؟ اینها مشکل کار هستند. در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف تمام همت و کار به ایجاد بزرگراه های درون شهری و تونل ها شد اما آیا مشکل ترافیک برطرف شد؟ قطعا بیشتر شد. اگر نیمی از این سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی می رفت مشکلات ترافیکی و زیست محیطی برطرف می شد. 

سالاری گفت: یک سال از شورای پنجم گذشته و به اعضای شورا گفتم 2 روز اردو برویم و فکر کنیم و آرزوهایمان را در مصاحبه ها نگوئیم. فکر کنیم برنامه هایمان چه است و چقدر منابع درآمدی داریم. الان یک سال است شهرداری در حوزه عمرانی وارد نشده و این خیلی خوب است. شهرداری تهران هیچ وقت مشکل بودجه نداشته و حتی غیر از بودجه 17 هزار میلیاردی که مصوب است تبصره هایی هم داریم که از بودجه بیشتر بوده است اما همیشه از پیمانکار به پروژه می رسیم در حالی که باید از برنامه به پروژه برسیم. شهرداری عادت به قرارداد نویسی داشته و فکر نمی کردند که این پروژه به چه درد شهر می خورد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.fb8urhbffiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما