انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بودجه ریزی عملکردی رقابت میان دستگاه ها را بیشتر کرده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "علی صفدری" معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور در «بیستمین جشنواره شهید رجایی استان تهران» اظهار کرد:جشنواره برای ما هدف نیست بلکه ابزاری است تا در طول یکسال عملکرد مدیریتی خود را مرور کرده و فعالیت های خود را ارزیابی کنیم تا براساس آن به بهترین تجارب در کشور رسیده و آن ها را ترویج کنیم و هم برخی تجارب را الگو برداری کنیم.

وی افزود: جشنواره شهید رجایی هم تشویقی برای دستگاه های پر تلاش و هم تذکری برای دستگاه هایی است که کمتر کار کرده اند.

صفدری ارزیابان عملکرد دستگاه ها را شریک استراتژیک مدیریت عالی دستگاه ها عنوان کرد و گفت:  آن ها صادقانه و با وسواس زیاد تمام مسائل را خوب یا بد، زشت یا زیبا، را بر اساس مدل های موجود به مدیریت عالی دستگاه منتقل می کنند تا مدیر دستگاه نقاط قوت و ضعف خود را ببیند. اگر این هدف در این جشنواره محقق نشود تمام این زحمات و زمان کارآمدی لازم را ندارد. این چرخه باید در ذهن مدیرانی که ارزیابی عملکرد بر عهده آن ها است قرار گیرد.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور تاکید کرد: اصلا ما به دنبال این نبودیم که فرم پر کنیم تا دستگاهی نمره بگیرد، برنده و معرفی شود. این هدف انحرافی است که متاسفانه برخی از دستگاه ها و دوستان ما در حوزه تخصصی ما تلاش  می کنند عدد و ارقامی نشان دهند که واقعیتی دروغین برای مسئولین کشور تصویر شود که با تصویر مردم  از آن دستگاه متفاوت باشد.تلاش ما این است که از طریق این کانال ها، تصویری از عملکرد مدیران و مجموعه رفتارهای دولتی نشان دهیم که با تصویری ذهنی مردم یکسان باشد. اینگونه نباشد که ما به به و چه چه کنیم و مردم دل آزرده باشند. این تصویر اگر ادامه یابد روز به روز شکاف دولت و ملت بزرگ تر می شود.

صفدری خظاب به مدیران و روسای دستگاه های اجرایی استان تهران گفت: هدف جشنواره را فراموش نکنید و به خود جشنواره این قدر توجه نداشته باشید. استان تهران یک استان پیشرو و اثرگذار در کشور است که هر کاری انجام دهد الگوی استان های دیگر قرار می گیرد. شما می توانید حوزه اجرایی کشور را اداره کنید.

وی ادامه داد: مردم مدیریت حاکم بر کشور را از طریق دستگاه های استانی می بینند، بنابراین هر چه دستگاه استانی دقیق تر باشد امکان توسعه و پیشرفت در کشور فراهم می شود. هر چقدر دنبال عدد سازی و شاخص بازی باشیم و شرایط را جوری نشان دهیم که با شرایط واقعی فاصله داشته باشد درواقع به خودمان و مجموعه نظام خیانت می کنیم.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شما درست گفتید ارزیابی خودش نیاز به مولفه هایی دارد تا بشود مدیریت کرد بله باید ابزارهای مدیریتی در اختیار باشد که ما تلاش می کنیم که این درخواست شما را به شکل تفویض اختیار در اختیار استان ها قرار دهیم. اما برخی کارها فقط از عهده استان ها بر می آید اگر وزارتخانه یا سازمان ستادی ادعایی کرد که کاری کرده یا خیر حتما از جمع عملکرد استان ها و شهرستان ها می تواند بگوید این کار درست بوده یا اشتباه. 

صفدری افزود: دو برنامه جامع اصلاح نظام اداری داشتیم که برنامه اول در سال 93 تصویب و در سال 94 و 96 اجرایی شد. برنامه جامع دوم در 14 شهریور 97 از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. احکام جدیدی در برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی تبیین و تکلیف شده است. 

معاون نوسازی اداری سازمان اداری استخدامی کشور با تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در اجرای سیاست بودجه ریزی عملکردی گفت: صیانت از حقوق مردم، مبارزه با فساد، ارتقای بهره وری و بودجه ریزی عملکردی برنامه هایی هستند که در استان ها نمود بیشتری دارند. بودجه ریزی عملکردی رقابت میان دستگاه ها را بیشتر کرده و این خود می تواند آغازی برای مبارزه با فساد و افزایش سطح رضایتمندی مردم باشد.

وی افزود: در همه این برنامه ها از جمله دولت الکترونیک  منتظر مرکز نباشید.بیش از 85 درصد خدمات را استان ها به مردم ارائه می کنند و مستقیم با مردم در ارتباط هستند. استان تهران با ظرفیت بالای علمی و مدیریتی باید به عنوان پیشرو و طلایه دار این موضوع باشد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.5b8urhbfaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما