انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
توصیه ترکی به مدیران تهران| با مردم باشید درب اتاقتان را باز کنید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در همایش تجلیل از کارمندان، مدیران و دهیاران نمونه شهرستان فیروزکوه با بزرگداشت هفته دولت و تبریک عید غدیر گفت: در کشوری زندگی می کنیم که ۴۰ سال از عمر انقلاب گذشته اما همیشه نقاط ضعف را بیان کردیم در حالی که در این انقلاب خدمات خوبی انجام شده است. کشوری که هر روز قدرتش در جهان بیشتر میشود و این اقتدار در جهان به برکت انقلاب و خون شهداست.

وی افزود: در اوایل انقلاب ۸۰ درصد مصرف کشور وارداتی بود و امروز بیش از ۹۵ درصد ایرانی است. در حالی که در اوج جنگ و تحریم ها بودیم اما حالا رتبه ۱۷ اقتصادی هستیم.

ترکی گفت: برای آمریکا سنگین است که ایران به کشورهایی رفته و آن ها را آباد کرده اما آنها جنگ به پا کردند. آنها می خواهند ابرقدرت باشند و امروز نتیجه را می بینید. در کشورهای اروپایی نفوذ کردند و موفق شدند و حالا وارد خاورمیانه شدند. کجا موفق هستند؟ عراق یا سوریه؟ در کل منطقه فقط ایران با قدرت ایستادگی کرد که این دستاورد بی نظیر است.

* دولت ۳۵ درصد وابستگی خود به نفت را کاهش داده است

رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در برخی از بخش ها ایران در جهان رتبه یک تا ده را دارد اما مشکلات امروز داخلی نیست. نباید منتظر دولت و اقدام دولت باشید. دولت یازدهم و دوازدهم تمام توان خود را به کار گرفت و امروز این دولت ۳۵ درصد وابستگی خود به نفت را کاهش داده است. بودجه کل کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است که ۲۴۰ هزار میلیارد آن جاری و حقوق و مزایا است. حالا با ۶۰ هزار میلیارد تومان چطور باید مدیریت کرد.

ترکی گفت: برای اولین بار است سند ششم توسعه را به صورت شهرستان و برش کوچک تر تدوین می کنیم. مثلا برای سال ۱۴۰۰ نمای این شهرستان کجاست که تاپایان شهریور ماه آماده میشود. خب با این برنامه، بودجه تعیین میشود و نظارت دقیق تر میشود و سند شفاف ابلاغ شده را همه مردم مطلع خواهند شد. مثلا در شهرستان های شرق تهران حوزه گردشگری در سند جای گرفت تا ۳۰ نقطه مطالعه علمی شود و بخش خصوصی بر عهده بگیرد.

*رویکردمان به گردشگری اشتباه است

رییس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در سند توسعه روستایی، توسعه سالانه ۶۷ روستا در سطح استان را در نظر گرفته ایم. هر روستایی طرح تفصیلی دارد و در آن تمام کاربری ها تعریف شده است و مردم شهر و روستا  باید بدانند کدام زمین مختص چه کاربری است. این کار در حوزه برنامه ریزی ما قرار گرفته و رسما به نهادهای نظارتی ابلاغ کردیم. اگر زمین های روستایی را به غیر بفروشید پیشرفت و عمران و آبادانی نمی آورد. از دماوند تا فیروزکوه تمام سطح جاده ها را که نگاه کنید محصور است و این را گردشگری نمی نامند! این گردشگری نیست باید رویکردمان را عوض کنیم.

*فیروزکوه جاذبه و ظرفیت خوبی برای گردشگری و اشتغال دارد

وی ادامه داد: دماوند و فیروزکوه در  جاذبه های گردشگری و بوم گردی بی نظیر است. می گویند بیکاری است. اشتغال چگونه ایجاد می شود؟ اگر مدیری منتظر منابع مالی باشد تا اشتغال ایجاد کند درست نیست. همه مردم روستا و شهر باید وادار شوند تا برای ایجاد اشتغال کمک کنند. در حوزه دماوند و فیروزکوه ظرفیت داریم، اسم و برند و نام خوب هم داریم و این خوب است اما استفاده از آن مهمتر است. تجربه برخی کشورهای دنیا در عرضه گل و برتری آن ها در جهان را بینید معادل درآمدهای نفتی ما است. در حالی که کشور ما ثروتمند است.

ترکی با اشاره به ظرفیت بالای استان تهران در تولید و عرضه گل شاخه بریده، گفت: تولید یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده  در استان تهران آن هم در شهرستان پاکدشت ظرفیت بی نظیری است اما وقتی وارد این شهر می شوید همه چیز هست الا یک شاخه گل! 

وی گفت: کسی نمیتواند جواب این سوال من را بدهد که اگر فردی با لیسانس جغرافیا بگوید به من شغل دهید برای او چه می کنید؟ می گویید دولت باید اشتغال ایجاد کند که این فقط حرف است اما در عمل سوال من این است دانشگاه آزاد فیروزکوه چند رشته مرتبط با ظرفیت های شهر را ایجاد کرده است؟ چقدر در امر آموزش حرفه ای مشاغل مورد نیاز شهر وارد شده ایم؟  

* درب اتاق مدیران به روی مردم باز باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کشور ما کمبودی ندارد اما در حوزه برنامه ریزی و پشتیبانی و آموزش باید دقیق باشیم و کار را با مردم انجام دهیم و الا کار پیش نمی رود. اگر مدیران می خواهند موفق شوند دربِ اتاق ادرات خود را به روی مردم باز کنند و به آن ها احترام بگذارند و با مردم باشند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.j0f2yt0xfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما