انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
خبرخوش ۳ هزار میلیاردی برای تهرانی ها/ افتتاح ۸۳۳ پروژه خاص
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در حاشیه افتتاح پروژه های شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران با اشاره به روند توزیع اعتبارات استان تهران در سال ۹۷، گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده شهرداری ها و   دهیاری ها تامین شده  که صدر درصد تخصیص یافته است.

 از این مبلغ، ۲۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها و دهیاری های پیرامونی شهر تهران هزینه شده که سهم شهرستان ملارد از این اعتبار ها نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: این اعتبار در قالب بودجه های ملی، استانی، اعتبارات شهرداری ها و مشارکت عمومی و خصوصی برای ۹۰ پروژه در سطح شهرستان ملارد هزینه شده است.

به گفته ترکی همزمان با هفته دولت، در  سطح استان تهران حدود ۸۳۳ پروژه، با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره معضل حاشیه نشینی و ساماندهی آن در استان تهران گفت: در سند برنامه ششم استان تهران که نگاه جامعی به همه بخش ها به ویژه در شهرستان ها دارد، درباره حاشیه نشینی هم برنامه داریم. در  گذشته برنامه جامع عملیاتی برای توسعه استان نداشتیم اما برنامه ششم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها را برای تهیه برنامه عملیاتی در بخش مدیریت و نظارت بویژه در شهرستان ها ملزم کرد. ما در استان تهران کار تدوین ۱۶ سند توسعه شهرستان ها را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: بودجه ها در استان تهران بر مبنای عملکرد هزینه میشود، یعنی اگر دستگاه اجرایی بخواهد در شهرستان ملارد فعالیتی داشته باشد بر مبنای برنامه نوشته شده اعتبار دریافت می کند. اینگونه نیست که اعتبار در اختیار شهرستان قرار بگیرد در حالی که رضایت مردمی در آن نباشد و دوستان سلیقه ای عمل کنند. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران همچنین بر اهمیت نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت : این نظارت هم برنامه ای و هم بودجه ای است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اسناد توسعه ای تهران و ۱۶ شهرستان تا پایان شهریور ماه آماده و ابلاغ می شود. همچنین همه شهرستان ها دارای طرح جامع و تفصیلی هستند که اگر طبق رویکرد ما باشد و دستگاه های نظارتی هم بر اجرای آن ناظر باشند مشکلاتی همچون حاشیه نشینی دیگر بوجود نمی آید، چرا که در طرح تفصیلی کاربری ها تعریف شده و تنها باید نظارت بر اجرای آن باشد. برای ما بخش نظارت و پیگیری آن مهمتر است.

ترکی اضافه کرد: طرح جامع شهری چون حریم شهر را مشخص می کند دیگر جایی باقی نمی ماند که فردی، بخشی، موسسه ای یا حتی نهادی به صورت حقیقی یا حقوقی ورود پیدا کنند و یا ساخت و سازی انجام دهند.

ترکی درباره اهمیت نظارت بر طرح های جامع شهری گفت:  با پیگیری های انجام شده تمام طرح های تفصیلی و جامع که مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران بوده را به حوزه دادگستری های استان تهران ابلاغ کردیم تا در اختیار تمام دادستان های شهرستان قرار گرفته و نطارت ها انجام شود.  از این طریق جانمایی و ساخت و ساز ها با معیار های از پیش تعیین شده و قانونی صورت میگیرد.

ترکی با بیان اینکه سالی ۲۰ درصد باید به  سرانه کتابخانه و مطالعه در استان تهران افزوده شود، گفت: امسال در سطح استان تهران ۲۸ کتابخانه ساخته شده است. طبق برنامه ششم توسعه ما باید سرانه کتابخانه را به میانگین کشوری برسانیم، علاوه بر این ساخت کتابخانه یک بخش و مطالعه بخش دیگر آن است که خوشبختانه در سرانه مطالعه در حوزه نوجوانان و جوانان استان تهران افزایش داشتیم و این خبر خوبی است.

https://thmporg.ir/vdci.qazct1arvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما