انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
طرح های طلایی برای شهر سیب تهران/ تحول در انتظار دماوند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح روز شنبه تدوین سند توسعه شهرستان دماوند به ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه اعلام شد که در این شهرستان 10 کارمند اداره ارشاد و 4 کتابخانه مسجد موجود است. این شهرستان فاقد کتابخانه عمومی و ساختمان اداره ارشاد است.

وضعیت فرهنگی دماوند:

تعداد نویسندگان: 60 نفر چاپخانه دیجیتال: 1 باب سینما: یک باب مجتمع فرهنگی: 4 باب خانه جوان: یک مورد نگارخانه: 2 باب آموزشگاه آزاد هنری موسیقی و نمایشی: 7 مورد نعمت الله ترکی پس از استماع گزارش اداره فرهنگ و ارشاد دماوند مبنی بر اینکه این شهرستان سینما ندارد و مجتمع های فرهنگی آن فرسوده است و از نظر فرهنگی ضعف دارد گفت: فرماندار اختیار دارد سرمایه گذار دعوت کند و زمین را رایگان بدهیم و برنامه ارشاد در آن اجرا شود. حتی تسهیلات هم می دهیم تا یک پردیس هنری و سینمایی ایجاد شود. وقتی این مجتمع ایجاد شود خیلی از مشکلات برطرف می شود و این اجازه رسمی قانون است. 

وی افزود: اگر معتقدید دماوند نماد دارد مثل جشنواره سیب باید برنامه داشته باشید. امسال باید 100 میهمان خارجی برای شناسایی ظرفیت های دماوند مثل جشنواره سیب دعوت کند. می خواهم که تیم فرهنگی دماوند برنامه جامع و دقیقی را تنظیم کنند و در جلسه بعد تحویل دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در انتقاد از عملکرد راه و شهرسازی در شهرستان دماوند گفت:  در جاده فیروزکوه خودم دیدم که باز هم بلوک بندی شده و در حال ساخت است. بنده خودم با شهردار رفتم بالای سر ملک در حال تخریب در حالی که 200 قدم آن طرف تر در حال ساخت است. باید طرح مطالعاتی داشته باشید و به سرمایه گذار بگویید در حوزه گردشگری این را می خواهیم. در دنیا توریست و گردشگری یعنی گردش ارزان اما در ایران می خواهیم پول بیشتری از توریست بگیریم. فقط هتل نیست بلکه بوم گردی باید در دماوند توسعه یابد. 

فرماندار دماوند در این جلسه گفت: در این شهرستان هیچ زمینی واگذار نمی شود و هیچ طرحی انجام نمی شود به جز اجازه رسمی دولت و با هرگونه سواستفاده مقابله می کنیم. 

در ادامه جلسه نعمت الله ترکی به اداره راه شهرستان دماوند گفت: باید برنامه داشته باشید تا روی آن بحث کنیم. همچنین شاخص ها را باید رسما اعلام کنید. وقتی پولی داده می شود باید خروجی مشخص باشد.

شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: موضوع برق در این جلسه برای شهرستان دماوند مطرح شد که قرار شد لایحه ای از شورای برنامه ریزی عبور دهیم که بر اساس آن تولید برق در اختیار دهیارها باشد که هم برای دهیاری تولید درآمد پایدار می کند و هم توزیع منابع را خواهیم داشت. همچنین به بنیاد مسکن پیشنهاد دادیم نظام نامه طرح هادی روستایی را تدوین کند تا از طولانی شدن طرح ها جلوگیری شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.-nzt23niqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما