انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
فیرزکوه ظرفیت ایجاد بزرگترین مرکز گردشگری حیات وحش را دارد
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران شهرام عدالتی در مورد تدوین سند توسعه دماوند گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 شهرستان فیروز کوه شاهد نرخ منفی جمعیت بوده است.

وی افزود: فیروز کوه از دیر باز به عنوان یکی از بکر ترین شهرستان های استان تهران از منظر کیفیت محیطی بوده و پیشران توسعه محیطی و گردشگری با تکیه بر حوزه طبیعت و گلگشت ها و پیاده روی ها در طبیعت می تواند بهترین راهکار برای توسعه این شهرستان باشد.

باید گفت که تعداد شاغلین در بخش کشاورزی در استان 2% است اما در بخش شهرستانی فکر می کنم فیروز کوه حدود 40% باشد و این نشان می دهد که رکن اساسی در شهرستان فیروز کوه به غیر از موضوع طبیعت گردی و گردشگری از فعالیت های کشاورزی است.

در مورد این شهرستان باید بگویم که یکی از بهترین مناطق تهران از منظر داروهای گیاهی و تنوع اقلیمی است که در برنامه توسعه دیده شده است. اما در حوزه راهداری باید گفت که دو محور گردشگری و ارتباطی (گرمسار-سمنان و محور سیمین دشت) می توانند در آینده این شهرستان موثر باشند که در جلسه روی آن بحث شد.

وی با اشاره به موقعیت زیست محیطی این شهرستان گفت: در فیروز کوه شکار ممنوع است و مردم می توانند از نزدیک حیات وحش را مشاهده کنند و این گردشگری حیات وحش است که باید در سند توسعه دیده شود چون آشتی مردم با محیط زیست را بهمراه دارد.

عدالتی مقام سازی بافت فرسوده و نوسازی محلات را بخش دیگری از سند توسعه فیروزکوه عنوان کرد و گفت: در طول برنامه ششم 40 هکتار ار اراضی فیروزکوه بازآفرینی می شود. 

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: موضوع فاضلاب در فیروزکوه اهمیت زیادی دارد برای همین تصفیه خانه های شهرک های صنعتی را فعال کرده تا پساب این شهرک ها به محیط زیست آسیب وارد نکند که در برنامه ششم دیده شده است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.p8zbjh8we9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما