انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات بررسی رفع بوی بد در اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)
به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز شنبه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست محمد حسن مقیمی استاندار تهران و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در طبقه 16 استانداری تهران برگزار شد.

موضوع این جلسه رفع بوی بد در اطراف فرودگاه امام خمینی تهران بود. کیومرث کلانتری مدیرکل محیط زیست استان تهران در این جلسه گفت: رئیس جمهور دستور فوری برای رفع این بود را صادر کردند. اقدامات زیادی هم انجام شد در حالی که این دستور 19 خرداد  97 صادر شد یادم هست آقای شریعتمداری به آقای نوبخت گفتند سازمان محیط زیست از عهده این معضل بر نمی آید.

کلانتری در ادامه و با عکس و تصاویر از وضعیت موجود گفت: 93 نقطه از این آلاینده ها مطالعه شده و 28 کانون آلودگی اثر پذیر برای رفع معضل انتخاب شد. در حال حاضر بوی فاضلاب بوی پسماند و گاوداری و کشتارگاه و غیره در مسیر فرودگاه داریم و جهت باد طوری است که شرقی و غربی است و بوی زباله ها از سمت آرادکوه به سمت فرودگاه می رود. بعد از بازدیدها و نمونه برداری ها در 2 فاز قرار شد مشکل برطرف شود و 70 میلیارد تومان برای آن اختصاص داده شد.

جناب آقای استاندار 3 کیلومتر بوی تعفن ناشی از تبخیر فاضلاب و زباله ها در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) داریم. فاضلاب خام شهرک واوان که در رودخانه خشک شده کرج است هم از معضلات محسوب می شود. 8600 تن زباله تهران در آراد کوه می رود و همه تل انبار می شود و اصلا دفن نمی شود. چون مدیریت پسماند در تهران رخ نمی دهد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: فاضلاب کارخانه لبنیات و یک دامپروری هم جزو همین فاضلاب های اسفناک در منطقه است. در کنار آن پسماند سوزی علت اصلی آلاینده ها در جنوب تهران است که شب ها سیم ها را آتش می زنند تا سیم را خارج کنند. باید بگویم که مجوعه آلودگی ها از تهران به ری وارد می شود و هیچ مدیریت محیط زیستی در ری نداریم.

وی گفت: ری آلاینده ترین شهرستان استان تهران است و قرار شد با محوریت محیط زیست پروژه های اثر گذار تشکیل شود. در ادامه این جلسه استاندار دستور گزارش های انجام شده را داد تا مدیران ارائه کنند. در این جلسه اعلام شد: در مورد کشتار گاه طیور زربال سیستم تصفیه خانه مورد بررسی قرارگرفت و اخطاریه هم صادر شد و نیاز به 2 میلیارد تومان هزینه دارد. جمالی پور فرماندار ری گفت: ما با ایجاد تصفیه خانه ها در دامداری ها و کشتارگاه ها نمی توانیم مشکل بو را حل کنیم. مقیمی استاندار گفت: ابلاغ کردید انجام دهند؟ کلانتری در جواب گفت: ساعت 11 شب بروید کشتارها بوی بدی دارند و اگر هم استانداردها را رعایت کنند بوی تعفن دارد. اینها فقط باید جابجا شوند. اگر همین استانداردها را انجام ندهند سریع پلمپ کرده و مدیر را تحت تعقیب قرار دهیم. اما هر کاری کنیم این واحد بد بو است. مقیمی گفت: لطفا در چارچوب همان بازدید که رفتیم صحبت کنید. شما گفتید اگر این کارها برای زربال انجام شود درست می شود. بعدش هم وارد دامداری و کشتارگاه دام فجر شدیم.

مقیمی گفت: وام بدهید تامین شود. مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران گفت: کارخانه لبنیاتی خودش 42 میلیارد تومان وام می خواهد تا بو برود. مقیمی گفت: برای انتقالش چقدر پول می خواهد؟ در پاسخ گفتند: 180 میلیارد تومان هزینه ساخت و ساز می شود. استاندار گفت: ما زمین می دهیم و باید ظرف 5 روزکارهاش انجام شود. منابع طبیعی 15 روزه زمین بدهد. آب هم همین طور و وام هم سریع انجام شود. اگر بخواهید 7 سال تصمیم بگیرید اصلا ورود پیدا نکنید. 

در انتهای جلسه مصوبات خوبی انجام شد.

اظهارات نعمت الله ترکی و جمع بندی جلسه در گفتگو با خبرنگاران را بخوانید./

 

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdce.n8zbjh8wn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما