انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
 سند توسعه شهرستان اسلامشهر در برنامه ششم بررسی شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،  جلسه بررسی سند برنامه ششم توسعه در شهرستان "اسلامشهر"  به ریاست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور "امیراله حقیقی" فرماندار اسلامشهر، معاونین فرماندار، معاونین سازمان مدیریت تهران، معاونین برنامه ریزی دستگاه های اجرایی، جمعی از کارشناسان سازمان مدیریت تهران و دستگاه های اجرایی برگزار شد.

این جلسه راس ساعت 7.30 دقیقه صبح با گزارشی از سیمای شهرستان اسلامشهر و پیشران های توسعه ای آن از سوی "شهرام عدالتی" معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران آغاز شد.

در ادامه این جلسه،در فصل امور زیربنایی برنامه ششم توسعه، مدیران و نمایندگان در بخش انرژی (برق منطقه ای تهران، توزیع نیروی برق تهران بزرگ، توزیع برق استان و شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده های نفتی)، در بخش حمل و نقل( اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل هواشناسی) در بخش عمران شهری، روستایی و عشایری (اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل بنیاد مسکن، دفتر فنی استانداری، گزارشی از وضعیت شهرستان اسلامشهر در این حوزه ها و برنامه های توسعه ای برای 5 سال آینده ارائه کردند.

همچنین در فصل امور اجتماعی و فرهنگی، بخش رفاه و تامین اجتماعی (اداره کل بهزیستی) میراث فرهنگی(اداره کل میراث فرهنگی) فرهنگ(اداره کل فرهنگ و ارشاد) ورزش و جوانان(اداره کل ورزش و جوانان) آموزش(اداره کل آموزش و پرورش شهرستان ها، اداره کل نوسازی مدارس، اداره کل فنی و حرفه ای) بهداشت و درمان (دانشگاه علوم پزشکی تهران) گزارشی از وضعیت شهرستان و برنامه های 5 سال آینده ارائه شد.

 در فصل امور تولیدی هم نمایندگان دستگاه های اجرایی در بخش آب (آب منطقه ای تهران، آب و فاضلاب استان، آب و فاضلاب روستایی) صنعت ( اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی) کشاورزی (اداره کل جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، مدیریت امور عشایر، اداره کل دامپزشکی) محیط زیست (اداره کل حفاظت محیط زیست) برنامه های خود را ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد، وضعیت دقیق شهرستان در حوزه انرژی طی روزهای آینده ارائه شده و توسعه شبکه برقی در اسلامشهر دستور کار قرار گیرد. 

فرماندار اسلامشهر در این جلسه با تاکید بر توسعه شبکه های برق به بارش برف سنگین در سال گذشته اشاره کرد و گفت: راه های اسلامشهر سال گذشته دچار مشکل شد. اتوبان قم-ساوه هم کشش ندارد در حالی که این اتوبان در موضوع جلوگیری از قاچاق موثر است.

احداث کمربندی اسلامشهر-بهارستان-رباط کریم، احداث باند دوم شهریار-اسلامشهر و آسفالت راه روستاهای بالای 20 خانوار در دستور کار این جلسه قرار گرفت.

در ادامه باقری از اداره کل راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت اسلامشهر در طرح جامع شهری ارائه کرد و گفت: احمد آباد مستوفی در حریم شهر اسلامشهر نیست و شهرداری شهرستان باید بر آن نظارت کند، همچنین بر اساس قوانین، احمد آباد امکان تبدیل شدن به شهر مستقل ندارد، بنابراین هر گونه تخطی را باید شهرداری پاسخگو باشد.

وی افزود: افق طرح جامع شهری تا 1400 برای اسلامشهر تهیه شده است.

فرماندار اسلامشهر با رد ادعای اداره کل راه و شهرسازی گفت: احمد آباد براساس مصوبه دولت، شهر و بخش اعلام شده است، ضمن آنکه راه و شهرسازی باید محدوده شهر آفتاب را هم مشخص کند.

باقری در پاسخ گفت: مدیریت احمد آباد برای ما مهم است و اگر شهر است برگزاری جلسات کمیسیون ماده 100 در آن غیرقانونی است.

اسلامشهر دارای 1173 سکونتگاه غیر رسمی و 155 هکتار بافت ناکارآمد است و 4 محله در آن باید بازآفرینی شهری شود.به گفته فرماندار این شهر، در یکی از محله های فرسوده اسلامشهر (میان آباد) که 80 هزار نفر جمعیت دارد 80 واحد مسکونی تخریب شده و ده ها مصدوم بر جای گذاشته است.

در ادامه این جلسه، حقیقی گزارشی از آسیب های اجتماعی در این شهرستان ارائه داد.

او گفت: سرریز آسیب های اجتماعی از تهران به اسلامشهر است و در برخی پارک ها به دلیل معتادین متجاهر مردم نمی توانند حضور یابند. علی رغم آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در موضوع ساماندهی آسیب های اجتماعی اما در ارائه مجوز مشکل هایی وجود دارد.

میراث فرهنگی و گردشگری در اسلامشهر تنها یک دفتر نمایندگی است که در این جلسه ترکی پیشنهاد کرد تا با توجه به جمعیت بالای اسلامشهر این نمایندگی به سطح اداره ارتقا یابد.

براساس گزارش میراث فرهنگی، طرح 5 ساله گردشگری اسلامشهر تهیه شده که براساس آن باید 7 مجتمع گردشگری در اسلامشهر ساخته شود. تپه تاریخی واوان و باغ تالارهای احمد آباد مستوفی از جمله ظرفیت های گردشگری این شهرستان است که در افزایش اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی موثر است و باید در برنامه توسعه ای شهرستان گنجانده شود.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.mn6k49nu65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما