انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جشواره گل در پاکدشت راه اندازی می شود
"نعمت اله ترکی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه شهرستان پاکدشت باید پایتخت گل و گیاه استان و کشور باشد، محورهای مهم جلسه تدوین سند برنامه ششم توسعه ویژه این شهرستان را ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا در سال روزی ویژه برگزاری جشنواره گل در شهرستان مشخص شده، همچنین صنعت بسته بندی گل با توجه به برند خارجی آن بومی سازی شود.

ترکی اضافه کرد: ما در تبدیل پاکدشت به پایتخت گل و گیاه کشور برنامه ریزی خوبی نداشتیم در حالی که این شهرستان مقام اول تولید گل در کشور به میزان یک میلیارد و 350 میلیون گل شاخه بریده در طول سال را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه 4 شهرک صنعتی در پاکدشت با 3 هزار واحد تولیدی فعال است، اظهار کرد: با تبدیل واحدهای صنفی به صنعتی و آموزش فناوری به متقاضیان می شود شغل ایجاد کرد. همچنین مقرر شد، طی 4 سال برنامه ششم، زمین های کشاورزی پاکدشت با سهم 60 درصدی از فناوری نوین آبیاری شوند.

ترکی افزود: با توجه به وجود 14 هزار هکتار اراضی باغی، احداث گلخانه هم در دستور کار قرار گرفت تا در طول اجرای برنامه 5 ساله توسعه به میانگین استان برسد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.xevfuqe8vsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما