انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
۵۰ درصد سپرده های مردم در بانک ها مربوط به استان تهران است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ سيدحسين هاشمي در همایش ساماندهی سیاسی فضا و اداره بهینه شهر تهران در محل دانشگاه تربیت مدرس با بيان اينكه محدود بودن اختیارات مدیران برای مدیریت شهر تهران از مشكلات فعلي پايتخت است گفت: جمعیت استان براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، 12 میلیون و 650هزار نفر بود که با احتساب نرخ رشد 1.4 درصد امروز به بالای 13 میلیون نفر رسیده است.

هاشمی افزود: بیش از هشت و نیم میلیون نفر از جمعیت استان تهران در داخل شهر تهران و بقیه در سایر شهرستان های استان سکونت دارند.

استاندار تهران با بیان اینکه جمعیت استان تهران بیش از جمعیت 13 استان کشور است تصريح كرد: جمعیت استان تهران از بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر تهران بیش از 50 درصد مالیات کل کشور را می پردازند، گفت: در سال 95 میزان مالیات پرداخت شده از سوی مردم تهران بیش از 380 هزار میلیارد ریال پیش بینی می شود.

هاشمی با انتقاد از اینکه در استان تهران اجازه دسترسی به مازاد درآمد استان وجود ندارد، عنوان كرد: در سایر استان ها از مازاد درآمد برای بهبود و افزایش خدمت رسانی به شهروندان استفاده می شود.

استاندار تهران یادآور شد: اعتبار تملک دارایی (عمرانی) استان حدود 3.6 دهم درصد کل کشور است که این رقم در مقابل مالیات پرداختی از سوی شهروندان قابل مقایسه نیست.

وی گفت: با تلاش های صورت گرفته در دولت یازدهم رتبه استان تهران در میزان اعتبارات تملک دارایی از یازده به هفتم در کل کشور کاهش یافته است.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 50 درصد سپرده های مردم در بانکها مربوط به استان تهران است، یادآور شد: 80 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور از استان تهران انجام می شود که نشان دهنده توان فنی و مهندسی بالای موجود در استان است.

استاندار تهران از صادرات غیرنفتی 12 و نیم میلیارد دلاری استان در سال 93 خبرداد و گفت: از 37 هزار کارت بازرگانی موجود در کشور، 21هزار مورد مربوط به استان تهران است و نزدیک به 28درصد تولید ناخالص داخلی کشور سهم استان تهران است.

هاشمی در ادامه سخنان خود به برخی مشکلات استان تهران در حوزه های مختلف اشاره و اظهار کرد: در بخش برق بیش از 50 درصد تجهیزات بالای 25 سال عمر دارند که نیازمند نوسازی هستند.

استاندار تهران با انتقاد از مصرف گاز در منازل برای تامین انرژی یادآور شد: باتوجه به اینکه تهران بر روی گسل زلزله قرار گرفته، استفاده از گاز و خطوط لوله آن در پایتخت بسیار خطرناک است.

وی پیشنهاد کرد که به جای استفاده از گاز به عنوان انرژی در منازل با ساخت نیروگاه های جدید در اطراف شهر تهران آن را به برق تبدیل کرده و توزیع کنیم.

هاشمی با انتقاد از نامتوازن بودن ساخت و سازها در شهر تهران یادآور شد: همین امر مانع وزش باد و حرکت جریان هوا و ایجاد آلودگی هوا در پایتخت شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه ماهانه در تهران 6 هزار میلیارد ریال یارانه پرداخت می شود، اظهار کرد: این درحالی است که بودجه عمرانی سالانه استان تنها 3 هزار میلیارد ریال است.

وی اشاره كرد: با 10 درصد صرفه جویی در پرداخت ماهانه یارانه ها می توان سالانه 7 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار جذب و با آن در استان تهران معجزه کرد.

هاشمی گفت: با این اعتبار می توان برای ایجاد اشتغال، گسترش فعالیت های عمرانی، تسریع در ساخت قطار حومه ای و کمربندی سوم استان و ... اقدامات قابل توجهی انجام داد.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcakyn6149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما