انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
حق طلبی در رسانه ها کمرنگ شده / رسانه باید جامعه سالم را هم معرفی کند
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز چهارشنبه، مراسم گرامیداشت روز "خبرنگار" با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

"نعمت اله ترکی" در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای رسانه در 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: 17 مرداد سال 77 روز شهادت یکی از بهترین نیروهای رسانه و فرهنگ، شهید محمود صارمی است که این اتفاق را باید تسلیت و هم تبریک گفت.

وی فعالیت در عرصه رسانه و خبرنگاری را نوعی ایثارگری دانست و افزود: من شاهدم در خطوط اول جبهه های نبرد حق علیه باطل، اولین شهدا از اهالی رسانه بودند. در جنگ های سوریه هم بهترین افراد از اهالی رسانه را از دست دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به رسالت خبرنگاری و ویژگی های مهم آن اشاره و بیان کرد: سه ویژگی درستی، شفافیت و جامع بودن خبر باید در تمامی اطلاعات خبری برای اعتماد به خبر منتشر شده وجود داشته باشد.

ترکی سختی، حق طلبی، ذوق و استعداد را از ویژگی های شغل خبرنگاری معرفی کرد و گفت: در دنیای دیجیتالی امروز، سرعت انتشار اخبار یکی از مزیت های خبرنگاری است، بنابراین مهم است خبری که به سرعت در جهان گردش می کند درست و اثر گذار باشد.

 وی با بیان اینکه متاسفانه حق طلبی در رسانه ها کمرنگ شده است، گفت: اگر رسانه ای اعلام می کند در جامعه فساد وجود دارد، باید در کنار آن جامعه سالم را هم معرفی کند تا اعتماد میان مسئول، خبرنگار و ضلع سوم یعنی مردم از میان نرود. امروز چون حق طلبی وجود ندارد احساس فساد از خود فساد در جامعه بیشتر شده است.

ترکی گفت: نمی گویم از ما و مسئولان تعریف کنید اما اگر می بینید مدیری سالم است و درست کار می کند چرا باید برای او و خانواده اش حاشیه درست کرد؟ رسانه حق دارد در همه موارد از مسئولین سوال کند و مسئول هم باید به صراحت پاسخ دهد حتی اگر جواب آن را نمی داند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: ما در سازمان مدیریت تهران گزینشی کار نمی کنیم، همه خبرنگاران با هر گرایشی با هر جناحی می توانند در برنامه های ما حضور یافته و اجرای برنامه ها را از ما و مدیران پایتخت مطالبه کنند.

انتهای پیام. /

https://thmporg.ir/vdce.x8zbjh8wf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما