انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پاکدشت شهر گل ایران است نه دکه  های سیگار/تدوین سند توسعه پاکدشت
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه بررسی سند برنامه ششم توسعه در شهرستان "پاکدشت"  به ریاست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور "هادی تمهیدی" فرماندار پاکدشت، معاونین سازمان مدیریت تهران، معاونین برنامه ریزی دستگاه های اجرایی و جمعی از کارشناسان سازمان مدیریت تهران و دستگاه های اجرایی برگزار شد.

شهرام عدالتی معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ابتدا گزارشی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و ظرفیت های شهرستان پاکدشت ارائه کرد.

وی اظهار کرد: مانند همه شهرستان های پایتخت، پاکدشت هم افزایش تراکم جمعیت دارد اما نرخ رشد جمعیت روستایی در این شهرستان 5 درصد است و این جمعیت باید حفظ شود، نباید جای زمین های کشاورزی را جمعیت بگیرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت تهران گفت: برگزاری این جلسات با هدف رسیدن به نگاه مشترک است چرا که همواره از نگاه بخشی ضربه خورده ایم.

عدالتی افزود: موضوع حاشیه نشینی اغلب برای شهر اتفاق می افتد اما این موضوع درباره پاکدشت در نقطه های روستایی است که می تواند مشکل آفرین باشد.

وی ادامه داد: سهم صنعت در اشتغال 50 درصد است، کمتر شهرستانی در پایتخت وجود دارد که صنعت در آن سهم بالایی داشته باشد.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت تهران با بیان اینکه پاکدشت می تواند پایه گذار برنامه ریزی مهم در ساخت و ساز و مسکن باشد، گفت: زراعت، پرورش دام سبک، کشاورزی و پرورش گل و گیاه، بتن سازی و معادن شن و ماسه، از ظرفیت های مهم شهرستان در برنامه ششم توسعه است.

بر اساس این گزارش، استان تهران با تولید یک میلیارد و 374 میلیون تولید شاخه و گلدان رتبه اول تولیدات گل و گیاه در کشور را دارد. 

در این جلسه، تولید مصالح ساختمانی، توسعه خط مترو تهران-پاکدشت، تولید گل و گیاه و راه اندازی جشنواره گل از جمله پیشران های توسعه ای شهرستان اعلام شد.

در ادامه این نشست "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: برای اولین بار است که برای رسیدن به یک میثاق مشترک در برنامه های توسعه ای دور هم جمع می شویم. تا امروز شهرستان یک برنامه مجزا، استان یک برنامه توسعه ای داشت و مردم در این بین سرگردان بودند.در پایان جلسه به یک جمع بندی و نقشه راهی تا 1400 می رسیم.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری پاکدشت، گفت: زمانی که وارد شهر شما می شویم بجای دکه های گل فروشی، دکه های فروش سیگار و چای خودنمایی می کند و این برای شهرستانی که بیشترین تولیدات گل و گیاه را دارد بد است.

در ادامه نمایندگان دستگاه های آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، امور عشایر،آب منطقه ای، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز،  راه و شهرسازی، هواشناسی، بنیاد مسکن، بهزیستی، شهرستان پاکدشت به ارائه برنامه های توسعه ای شهرستان تا افق 1400 پرداختند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.fb8urhb5aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما