انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ملارد یکی از قطب های گردشگری استان تهران در برنامه ششم توسعه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،جلسه بررسی سند برنامه ششم توسعه در شهرستان ملارد، به ریاست نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و  با حضور فرماندار ملارد و معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاونین برنامه ریزی دستگاه های اجرایی استان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

ترکی در این جلسه، گفت: شهرستان ملارد در برنامه توسعه ای استان و برش شهرستان باید در زمینه طبیعت گردی با 250 هزار هکتار ظرفیت و (دشت شقایق)و توجه به ظرفیت گردشگری مورد توجه باشد.
 
وی با بیان اینکه شهرستان ملارد قطب تولیدی،صنعتی وگردشگری استان است عنوان کرد: شهرستان ملارد در بخش فرهنگی نیز دارای ظرفیت های مهمی است که با توجه به اماکن مذهبی و ایجاد نظم جامع در این بخش می توان با آینده نگری در توسعه این بخش شهرستان وارد شد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به توان آموزش و پرورش در شهرستان ملارد اشاره کرد و افزود: کمک به توسعه فضای آموزشی در شهرستان ملارد برای توسعه متوازن در منطقه در دستور کار است و با شناسایی بودجه های هدفمند از دریافت های غیرقانونی در مدارس جلوگیری شود.
 
 وی با توجه به جایگاه مهم شهرستان ملارد در بخش میراث فرهنگی عنوان کرد: تعیین حریم آثار باستانی در شهرستان ملارد باید نشخص شود و میراث فرهنگی و گردشگری با رویکرد توسعه ای برنامه ششم در این بخش شهرستان ملارد وارد شود.
 
 ترکی به سازماندهی بودجه های اختصاص یافته برای کنترل آسیب های اجتماعی و وضعیت اجتماعی منطقه اشاره کرد و گفت: اختصاص بودجه های هدفمند در بخش اجتماعی برای دستیابی به اهداف آتی است.
 
وی به تصویب سند توسعه شهرستان ملارد در برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و افزود:باید برای آینده برنامه ای عملی و استاندارد برای این حوزه پیش بینی شود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پایان به ضرورت تعیین پیوست علمی در برنامه های کنترل آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در موضوع پیشگیری نیز با تخصیص بودجه باید در مسیر کنترل آسیبها وارد شد.

در این جلسه سازمان های جهاد کشاورزی، محیط زیست، امور عشایر، آب و فاضلاب استان، آب منطقه ای، آب فاضلاب روستایی، شهرک های صنعتی، راه و شهر سازی، راهداری و حمل و نقل ریلی گزارش های خود را در خصوص سند توسعه برنامه ششم در استان تهران با برش شهرستانی ملارد ارائه کردند.
 
شهرام عدالتی معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه شهرستان ملارد ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و فرهنگی استان تهران دارد گفت: وجود دشت شقایق ها در برنامه های گل گشت و طبیعت گردی برای شهرستان ملارد فرصت مهمی از نظر گردشگری است
 
 وی افزود: شهرستان ملارد در بخش صنایع دستی به عنوان پیشران و مزیت توسعه در استان تهران شناخته شده است.
 
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح جامع شهر ملارد و صفادشت تصریح کرد: در بخش آموزش و پرورش در شهرستان ملارد نیز موضوع کنترل تراکم دانش آموزان در مدارس ملارد در برنامه ریزی ها مورد نظر است.
 
عدالتی گفت: برنامه ریزی توسعه ای در شهرستان ملارد با رویکرد رفع وضعیت نامطلوب حوزه سرانه بهداشت و درمان،راه و شهرسازی،انرژی و حمل و نقل نیز مطرح است.
 
وی با بیان اینکه توجه به توان محیطی در بخش کشاورزی شهرستان ملارد مورد نظر برنامه ریزی های برنامه ششم توسعه در برش شهرستانی است عنوان کرد: شهرستان ملارد در تولید قارچ سرآمد است و شهرک صنعتی صفا دشت با ظرفیت خود می تواند با در نظر گرفتن توان زیست محیطی منطقه نقش مهمی در توسعه شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.5b8urhb5siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما