انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
چالش مدیریت سه بخشی در پایتخت/ ضرورت ایجاد ضمانت اجرایی در سند آمایش
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، محمدحسین مقیمی صبح امروز(شنبه٦ مردادماه) در جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص اجرای طرح پیشنهادی سند آمایش استان تهران گفت: برای توسعه شهر تهران مطالعات شورای نظارت بر توسعه ازابتدای انقلاب و طرح مجموعه شهری استان تهران از سال ٨٣ مطرح بوده است و متأسفانه در مرحله اجرا كنار گذاشته شدند و نشان می دهد تفكر توسعه ای درتهران شكل نگرفته است.

وی افزود:در طرح مجموعه شهری استان تهران با نگاه به محدودیت منابع آبی،برای جمعیت ١٥ میلیون نفر برنامه ریزی شد در حالیكه اكنون برای ١٨ میلیون نفردراستان تهران تأمین آب می شود.

استاندار تهران با بیان اینكه در طرح مجموعه شهری استان تهران توقف توسعه فیزیكی دانشگاه ها و توجه به تحصیلات تكمیلی برنامه ریزی شد، تصریح كرد: در این طرح قرار بود١٥٠ هزار فرصت شغلی و همه پادگان های تهران منتقل شود.

مقیمی با تأكید براینكه طرحی كه مراحل تصویب را طی می كند، كارشناسی شده و برای آن هزینه شده است و باید با اطمینان اجرا شود، عنوان كرد: در طرح  توسعه استان تهران و سند آمایش باید ضمانت اجرایی آن مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اساس توسعه پایدار و منسجم در تهران مدیریت واحد است و با مدیریت سه وجهی؛ دولت، استانداری و شهرداری شرایط مدیریت تهران سخت شده و هركس با نگاه بخش خود به مدیریت تهران می نگرد.

استاندار تهران با بیان توصیه هایی در تدوین سند آمایش استان گفت: ضمانت اجرایی سند توسعه استان تهران، تكلیف دولت و مجلس در  برنامه های سند و لزوم توجه نمایندگان مجلس به پروژه های جدید كه صرفا در سند آمایش پیش بینی و مطرح شده است، مورد توجه باشد.

مقیمی با اشاره به جمعیت ٨ میلیونی شهر تهران و جمعیت٦ میلیونی اطراف شهر تهران عنوان كرد: عمده صنایع مستقر در استان تهران صنایع غذایی است و در شكل گیری صنایع باید به پیوست زیست محیطی توجه شود نه اینكه در طرح ها صنایع نا دیده گرفته شوند و با اثر تخریبی تعریف شوند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.8b8urhb50iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما