انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
آغاز تهیه سند عملیاتی برنامه ششم توسعه در شهرستان های استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، کار تهیه سند شهرستانی "برنامه ششم توسعه" با رویکرد عملیاتی از سوم مرداد ماه در محل سالن جلسات سازمان مدیریت تهران با بررسی برنامه های اولویت دار "شهرستان ورامین" آغاز شده است.

این جلسات هر هفته با حضور کمیته برنامه ریزی شهرستان و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شده و در پایان 16 سند شهرستانی ویژه برنامه ششم توسعه تهیه می شود.

از نیمه دوم فروردین ماه 95، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با همکاری دستگاه های اجرایی نسبت به تقسیم کار
برای تدوین اسناد حوزه های بخشی و فرابخشی سند برنامه ششم توسعه استان در قالب 9 موضوع فرابخش و
19 بخش اقدام کرده و در اولین گام ستاد راهبری و تلفیق برنامه به ریاست استاندار و دبیری سازمان مدیریت تشکیل شد.

به گفته "نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سند برنامه ششم توسعه استان تهران با اولویت تامین آب شرب سالم در سطح استان تهران، محیط زیست، حمل و نقل و قطار شهری، توسعه متوازن شهرستان ها و شهر های پیرامونی که همزمان با سند آمایش استان تکمیل شده، اشتغال بویژه اشتغال روستایی تصویب و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت تهران گفت: براساس این برنامه تكالیف هریك از دستگاه ها تا پایان سال ١٤٠٠ مشخص شده است.

وی به تهیه سند آمایش استان نیز اشاره كرد و افزود: ظرفیت استان براساس این سند در بخش های مختلف مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر در جلسات شهرستانی با حضور فرماندار، روسای دستگاه های استانی و شهرستانی سند برنامه توسعه ششم با رویكرد عملیاتی وبرش شهرستانی در حال تنظیم است.

وی ادامه داد: پس از 16 شهرستان یک سند راهبردی عملیاتی شهرستانی برای سند توسعه تهیه می شود كه مصوب است و تحت نظارت اجرایی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات قرار می گیرد و امكان تخطی دستگاه ها در آن وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش انرژی های خورشیدی و تجدید پذیر عنوان كرد: با توجه به نیاز شهرك های صنعتی به این انرژی ها، در دو شهرك صنعتی چرمشهر و سالاریه در ورامین قرار است برق شهرك ها براساس تفاهم نامه از این طریق تأمین شود.و قرار است تا سال 1400 حداقل 20 مگاوات برق در این حوزه  از طریق این دو شبکه تولید شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه با بیان اینكه اقدام دولت در ارائه تسهیلات ٦ درصدی به روستاییان در راستای رونق تولید ارزشمند و گام مهمی است گفت:ارائه این تسهیلات در شهرستان ورامین به عنوان قطب مهم دامداری و کشاورزی در استان در قالب طرح تعاونی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به ضرورت شناسایی وضعیت واحدهای تولیدی در شهرك های صنعتی بر تعیین آمار دقیق واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل تأكید كرد و افزود: جذب سرمایه گذار در قالب مشاركت عمومی و خصوصی در واگذاری ها باید در دستور كار قرار بگیرد.

تركی ادامه داد: توجه به تأمین سلامت و امنیت غذایی در استان یكی از اولویت های برنامه ریزی است و تحقق این هدف با توجه به پیوست های علمی در برنامه ریزی ها همچون ارتباط با بخش های پژوهشگری و دانشگاهی محقق می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اقدامات مؤثر و ارزشمند پژوهشگاه های دانشگاه هایی همچون صنعتی شریف و دانشگاه تهران در حوزه های كشاورزی و زیست محیطی تصریح كرد: حضور شركت های دانش بنیان و توجه به پیوست های علمی در تحقق اهداف توسعه ای استان بسیار مؤثر است.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcj.vevfuqe8xsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما