انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جزئیات هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،نعمت اله تركی ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به مصوبه كارگروه زیربنایی و شهرسازی در خصوص امكان سنجی ایجاد نقطه جمعیتی ٥٠٠ هكتاری در شهر پردیس اشاره كرد.

در ادامه محمدزاده، مدیركل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به این مصوبه گفت: بخشی از اراضی در  تهران دارای اسناد مالكیت هستند اما از نظر زیست محیطی امكان ساخت و ساز ندارند، برای حل مسائل، مصوباتی اتخاذ شده تا خارج از اراضی تهران مشكلات حل شود و پنج نقطه به این منظور از سوی دولت پیش بینی شده است و یكی از این نقاط زمین ٥٠٠ هكتاری در شهر پردیس است كه بعد از مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی قابل اجراست.

در این جلسه طرح امكان سنجی این منطقه درشهرستان پردیس با رای اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد.

در ادامه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به موضوع تعیین حریم شهر قیامدشت به عنوان دستور جلسه بعدی اشاره كرد.

محمد زاده، مدیركل راه وشهرسازی استان تهران گفت: پس از تعیین قیامدشت به عنوان شهر، بلاتكلیفی در تعیین حریم این منطقه بوجود آمد و نیاز است ابتدا موضوعات مربوط به حریم تهران و پاكدشت مرتفع و سپس حریم پاكدشت با مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری تعیین شود.

در ادامه،جمالی پور، فرماندار ری با اشاره به این مصوبه گفت: مصوبه شورای برنامه ریزی برای این نقشه كفایت می كند و با توجه به جمعیت كمتر از ٥٠ هزار نفر آن  نیازی به ارجاع به شورایعالی شهرسازی و معماری ندارد، قیامدشت در بخش مستقل خاوران است و تعرضی به سایر بخش ها ندارد.

شهرام عدالتی معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینكه اختیار تمركز زدایی با شورای برنامه ریزی استان است عنوان كرد:حریم تهران به عنوان پایتخت هرچند كارشناسی شده است اما مستمسك حقوقی ندارد، اگر چنین بود تبدیل قیامدشت به شهر غیرقانونی می شد،مثل احمد آباد مستوفی اسلامشهر  كه دیوان عدالت مصوبه را ابطال كرد.

در ادامه و با رأی اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان،تعیین حریم قیامدشت مصوب شد و با دستور استاندار مقرر شد؛دفتر فنی استانداری،معاونت برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره راه و شهرسازی با بررسی قوانین در این خصوص همفكری كنند تا تصمیم گیری شود.

در ادامه این جلسه تركی ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به مصوبه ای در خصوص ایجاد فضای سبز،  كتابخانه، مجموعه ورزشی،بازارهای خوداشتغالی و عرضه محصولات كشاورزی در روستاها اشاره كرد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcd.z0f2yt0xna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما