انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان مدیریت تهران با پژوهشگاه زیست فناوری
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همراه معاونین و مدیران از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری بازدید و در جریان روند تولید داروهای نو تركیب قرار گرفت و از تولیدات نوین و اختراعات مرکز رشد زیست فناوری این پژوهشکده بازدید کرد.

ترکی در این بازدید با اشاره به اینكه موفقیت ها در تولید داروهای نو تركیب موجب غرور ملی است، گفت: نیاز است تولیدات داخلی به سمت استفاده از علوم نوین رفته و از اختراعات و محصولات مراکز تخصصی و تحقیقاتی همچون این پژوهشکده استفاده شود تا اینکه به سمت صنعتی سازی تولیدات برویم.

وی ترغیب سرمایه گذاران برای كارآفرینی در بخش پژوهشكده ها را مهم دانست و افزود: باید تولیدات صنعتی و کار آفرینی با نو آوری و به روز کردن تفکرات تولیدی همراه باشد.

در این جلسه بر حمایت از طرح های زیست محیطی پژوهشكده به ویژه در بخش كنترل ریزگردها تأكید شد و مقرر شد در صورت اجرایی شدن طرح تهران به عنوان پایلوت اجرای طرح قرار گیرد.

همچنین مقرر شد؛از طرح های پژوهشكده در اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفتن نیرو و بومی سازی نیروها استفاده شود.

ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه این جلسه بیان داشت: باید در همه بخش ها از جمله ایجاد اشتغال پایدار به بهره مندی از فناوری های نوین و نگاه به داخل توجه شود و این اقدام در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با رویکرد اقتصاد دانش بنیان آغاز شده است.

تركی در بخش دیگری از سخنانش به جلساتی كه با معاونان پژوهشی دانشگاه های معتبر استان در خصوص ارائه ١٦ چالش اساسی در استان تهران برگزار شد، اشاره كرد و افزود: این ١٦ مسئله در این پژوهشكده نیز مطرح شود و به میزان آمادگی پژوهشكده در رفع هر تعداد از این چالش ها اعتباراتی در نظر گرفته می شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به آمادگی این سازمان برای بهره مندی از ظرفیت نخبگان و ارائه طرح ها در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای اجرایی شدن آن ها اشاره كرد و گفت:وجود ١٧ هزار واحد صنعتی، ٢٣ شهرك صنعتی، ٣٠ هزار واحد تولیدی و  سهم ٣٠ درصدی تولید ناخالص ملی ظرفیت بالایی در تهران ایجاد كرده و نیاز است ارتباط حوزه تولید و فناوری برای بهره مندی از این ظرفیت افزایش یابد.

در ادامه ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و هیات همراه از ساختمان نیمه تمام این پژوهشکده بازدید کردند، ترکی در این بازدید بر ضرورت تسریع در تكمیل سایت پژوهشكده و توسعه امكانات آن با كمك از سرمایه گذاران بخش خصوصی تاكید كرد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست تفاهم همكاری میان سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیك و زیست فناوری امضا شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.vnzt23nixftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما