انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مذاکره با دانشگاه ها برای حل چالش های پایتخت
به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رسانی سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران،نعمت الله تركی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه های استان تهران "تبادل نظر و تشریک مساعی پیرامون ابر چالش های استان تهران" كه٢٦ تيرماه با حضور معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و معاونین پژوهشی دانشگاه های استان تهران برگزار شد گفت:حضور دانشگاهيان در موضوعات مربوط به برنامه ريزیدر استان اثرگذار است.
 
وی با اشاره به سياست دولت تدبير و اميد در احيای سازمان برنامه و بودجه كشور و مديريت و برنامه ريزی در استانها افزود: دغدغه اجرای جامع با رويكرد آينده نگری در دولت يازدهم و دوازدهم همواره در استان تهران وجود داشته است.
 
تركی با بيان اينكه كمبود منابع مالی در كشور وجود ندارد، تصريح كرد: اينكه گفته میشود با كمبود منابع مالی در كشور مواجهيم ناشی از پراكندگی منابع و نبود مديريت واحد در اين منابع است.
 
وی ادامه داد: برای برنامه ششم توسعه در سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران اقدامات مهمی در حال انجام است و جايگاه فعلی و جايگاه مطلوب استان در اين طرح شناسايی شده است. در اين راه از مراكز علمی و دانشگاهيان نيز بهره مند شده ايم و به اعتقاد ما هر برنامه ای بدون پيوست علمی قابل اجرا نيست و طبق تجربه بدون بهره مندی از بخش علمی هزينه ها به هدر میروند.
 
به گفته رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران؛ امروز با مراكز علمی مواجهيم كه در بسياری از چالش های تهران به شكل كاربردی كار كرده اند و با توجه به این پیوست علمی می توان امید داشت، تمام دستگاه ها بدون در نظر گرفتن سلایق مدیریتی ،تصمیمی واحد بر مبنای برنامه ای علمی بگیرند.
 
تركی ادامه داد: چالش های اساسی استان تهران شناسايی شده است، از جمله كمبود آب، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک، بهداشت و محیط زیست كه تداوم آن برای سراسر كشور نيز چالش به دنبال خواهد داشت.
 
وی به نشست اخير با روسا و اساتيد دانشگاه های استان تهران اشاره كرد و افزود: استقبال سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران از پژوهش های دانشگاهی در رفع چالش های تهران برای اساتيد دانشگاه ها تازگی داشت و با هماهنگی روسا و اساتيد دانشگاه تهران مقرر شد جلسه ای با شاخه های پژوهشی دانشگاه های استان تهران برگزار شود تا علاوه بر تجميع نقطه نظرات برنامه زمان بندی اجرای طرح نيز مشخص شود.
 
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران  با بيان اينكه در بودجه سال ٩٧، يك درصد بودجه پژوهشی كه به دستگاه ها اختصاص میيافت امسال از طريق سازمان مديريت و برنامه ريزی عملياتی میشود، عنوان كرد: با اختصاص اين بودجه به طرحها و پژوهش هاى علمی بسياری از چالش های تهران مرتفع میشود. 
  
رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان تهران به برگزاری ماهانه نشست با مراكز علمی و دانشگاهی از سوی سازمان اشاره كرد و گفت: دبيرخانه و كارگروه هايی با رويكرد ملی چالش های استان تشكيل خواهد شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.9b8urhb89iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما