انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
وضعیت خوب استان تهران در حوزه کشاورزی؛ تولیدات باید دانش بنیان شود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله تركي در حاشيه جلسه اقتصاد مقاومتي در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسات هفتگي رسيدگي به طرح و پروژه هاي اقتصادي با حضور استاندار  گفت:در اين جلسه گزارشي از عملكرد حوزه جهادكشاورزي استان ارائه شد و موضوع تعيين تكليف واحدهاي غيرفعال و نيمه فعال كشاورزي در دستور كار قرار گرفت.

وي با اشاره به اقدام خوب جهادكشاورزي استان در كاهش ٥٠ درصدي تعداد واحدهاي غير فعال و نيمه تمام افزود: در حال حاضر ١٥٠٠ واحدكشاورزي نيمه فعال و غيرفعال در استان تهران وجود دارد كه در سال ٩٧ بايد تعيين تكليف شوند .

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران ادامه داد: در اين جلسه همچنين توسعه كشت هاي گلخانه اي و برنامه ريزي هاي جهادكشاورزي در اين بخش ارائه شد كه براين اساس در حال حاضر حدود 3360 هکتار از اراضی زراعي استان در قالب کشت های گلخانه ای فعالیت می كنند.

تركي تصريح كرد: امسال  نسبت به سال گذشته بهره وري در حوزه کشاورزی استان به تناسب بقیه استان ها دوبرابر است و با توجه به وسعت سطح زير كشت در استان، ظرفیت تولید نسبت به سال گذشته 40% افزایش پیدا کرده است.

وي با بيان اينكه حدود یک میلیاردو سیصد و پنجاه میلیون گل شاخه بریده در استان تهران تولید می شود افزود: بايد در کنار این واحد های تولیدی، بخش صادرات نیز تقويت شود .

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان تهران به پيشرفت ٨٥ درصدي ساخت پايانه صادراتي گل و گياه در استان اشاره كرد و گفت: براي راه اندازي پايانه صادراتي محصولات كشاورزي هم از بخش خصوصي دعوت مي كنيم وارد شده و تسهيلات خوبي هم در اين بخش پيش بيني شده است.

تركي به توجه ارتباط با دانشگاه ها و مراكز پژوهشي در اقدامات دانش بنيان حوزه كشاورزي اشاره كرد و افزود: از ظرفيت هاي علمي و نوين براي خروج از نگاه سنتي در توليد محصولات كشاورزي استفاده مي كنيم.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdch.-nzt23nz6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما