انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تهران، رتبه اول اجرای دولت الکترونیک در کشور
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، بعد از ظهر شنبه، ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار تهران، دبیری " نعمت اله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، میرزایی نکو و نجفی نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران با اشاره به ضرورت معرفی نماینده دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات الکترونیک اظهار کرد: ایجاد شبکه ملی اطلاعات اقدام مهمی از سوی وزارت ارتباطات است. استان تهران به دلیل رتبه نخستی که در شاخص‌های فناوری اطلاعات دارد در این بخش از ظرفیت بالایی برخوردار است.

رضایی همچنین گفت: همه روستاهای استان تهران حداقل یک خدمت دولت الکترونیک را دریافت می‌کنند و در استان تهران تنها به هفت روستا هیچ نوع خدمت الکترونیکی ارائه نمی‌شود، 6 عدد از این روستاها در منطقه دماوند است که خالی از سکنه بوده در غیر از این به همه روستاهای استان تهران که دارای سکنه باشند حداقل یک خدمت الکترونیک ارائه می‌شود.

در این جلسه مطرح شد که  استان تهران در کشور رتبه اول دولت الکترونیک را دارد. همچنین در استان تهران هشت میلیون و 500 هزار مشترک تلفن ثابت و حدود 17 میلیون نفر مشترک تلفن همراه وجود دارد.

نماینده مردم تهران خطاب به استاندار: به درد دل مدیران پایتخت گوش کنید!

میزایی نکو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات استانداری و سازمان مدیریت تهران در توسعه و برنامه ریزی برای رشد آن بینظیر بوده بویژه درتعین مسیر توسعه شهرستانها اما درست شدن کارها بابخشنامه نیست. اگر تهران را مرکز اصلی در نظر بگیرید از این مدیران با تجربه تر وجود ندارد. استاندار تهران، ۱۶ شهرستان را صبح تا غروب بررسی کرد اما صبح تا ظهر درد دل مدیران را گوش نکردید، پیشنهاد میکنم آقای استاندار صبح تا بعد از ظهر خارج از تشریفات شورای برنامه ریزی با مدیران لخت و عریان صحبت کنیم ؛ نیازی به بررسی و پرداختن به ترامپ، آمریکا و مسائل بین المللی نیست.

*نجفی نماینده تهران: سرمایه اجتماعی را نمی شود اقتصادی نگاه کرد

در ادامه نجفی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس حفظ انسجام اجتماعی در شرایط سخت اقتصادی امروز در کشور را با اهمیت دانست و اظهار کرد: نقشه ایجابی را استاندار گفت اما در نقشه سلبی بابد توجه کرد که سرمایه اجتماعی را نمی شود اقتصادی نگاه کرد؛ برای حفظ این سرمایه باید تلاش کرد و انسجام اجتماعی را بالا برد. بخشی از این کار متاثر از رفتار ما در مجلس و بخشی متاثر از رفتارهای شما مدیران در دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: کشور برای عبور از بحران به انسجام اجتماعی نیاز دارد که بخشی از آن به شما مدیران و ارتباط شما با مردم بستگی دارد.

نجفی گفت: درقوانین مربوط به آی سی تی، ۸ قانون و ماده آمده که یک ماده در حوزه مالیات است ، ماده ۶۸ اشاره دارد دستگاه ها مکلف اند تمهیداتی بیندیشند تا از سال دوم برنامه ۱۲ و نیم درصد مراجعه حضوری مردم کاهش و رتبه کشور به زیر۳۰ درصد ارتقا یابد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ماده ۲۶ بند ۳ شهرداری ها، محاکم دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان ثبت اسناد و املاک زیر ساخت های نرم افزاری خود را به گونه ای آماده کنند تا بیمه مالیات جریمه و عوارض شهرداری و اعتراضات وارد بر آن ها الکترونیکی و به شکل برخط انجام شود.

در ادامه این نشست "نوربخش عسکری" معاون هماهنگی برنامه و بودجه گزارشی از عملکرد این معاونت در اجرای سیاست "بودجه ریزی عملکردی دستگاه های اجرای در سراسر کشور" و خدمات آن ها ارائه کردو

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcg.39qrak9qupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما