انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شیرین: چالش ساختار نیروی انسانی در دستگاه های اجرایی تهران داریم
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه صبح روز یکشنبه شورای برنامه ریزی استان تهران علی شیرین معاون منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از کل پست های مصوب 84 درصد پست ها با تصدی است همچنین از 202483 پست شاغل 66 درصد رسمی و 9 درصد پیمانی و 12 درصد قراردادی و سایر هستند.  

وی افزود: 32 درصد نیروهای انسانی استان تهران سابقه کمتر از 7 سال و 31 درصد 7 تا 20 و 18 درصد 25 تا 30 سال هستند و 55 درصد را بانوان تشکیل می دهند که از این تعداد 16 درصد دیپلم و 49 درصد لیسانس و 4 درصد در مدرک دکترا هستند.

شیرین گفت: تقریبا همه دستگاه های اجرایی به جز سازمان تبلیغات اسلامی قانون را در استخدام نیروهای قراردادی نادیده گرفتند و بیش از 10 درصد نیروی قراردادی استخدام کردند. پیشنهاد می کنیم بر اساس قانون این قانون مورد بازنگری قرار بگیرد تا دستگاه هایی که مشکل دارند تجدید نظری در ساختارها داشته باشیم.  

در استان تهران 19 درصد نیروهای انسانی بالای 25 سال هستند که روند خوبی داشته است و حالا باید دستگاه ها باید دنبال جانشین محوری باشند تا مدیران و کارشناسان باتجربه پرورش داده شوند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: یکی از چالش ها ساختار دستگاه های اجرایی است به خصوص دستگاه های خدمت رسان  مثل سازمان زندانها و پزشکی قانونی و بهزیستی و انتقال خون که نیروهای آنها گله و شکایت دارند که دلیل آن عدم تناسب ساختار و نیروی انسانی است. همچنین نیروی انسانی به دلیل تفاوت در پرداختی ها هم شکایت دارند و موجب کاهش انگیزه شده که بعنوان چالش مطرح است. نیروی انسانی می گوید من در ستاد کار کنم بهتر است تا در استان تهران چون حقوق بهتری می گیرند.

شیرین گفت: حتی هیات های ورزشی و نهادهای عمومی گرایش دارند وارد سیستم دولت شوند که برخی ادارات مثل ورزش و جوانان از این موضوع گله مند است که چرا دیوان عدالت اداری به این موضوع اینطور رسیدگی می کند. 

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه گفت: این ساختار باید به صورت علمی برای یکبار مورد مطالعه و بازبینی قرار بگیرد. گاهی آنقدر مشکل وجود دارد که خود دستگاه اجرایی از این موضوع کلافه است و باید از ظرفیت دانشگاه برای حل این مشکل استفاده کرد. 

انتهای پیام./

 

https://thmporg.ir/vdcg.w9qrak9qzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما