انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شاهپور قنبری اظهار کرد: شهرک صنعتی شهریار، اکنون به مرحله واگذاری زمین رسیده است. 

وی افزود: با آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهریار در مرحله بعد راه‌اندازی شهرک صنعتی ملارد قرار دارد و بعد از آن برای تکمیل شهرک صنعتی صفادشت اقدام خواهد شد. این ۳ شهرک صنعتی در منطقه غرب تهران می‌تواند شکل‌گیری صنعت در غرب و جنوب تهران را متوازن کند و واحدهای صنعتی که به صورت بورسی و پراکنده در منطقه غرب تهران شکل گرفته است در شهرک‌های صنعتی ساماندهی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: ساخت شهرک صنعتی شهریار در فاز نهایی در ۳ هزار هکتار پیش‌بینی شده که ساخت فاز نخست آن به وسعت ۸۰۰ هکتار از زمستان سال ۹۴ آغاز شده است. اما واگذاری زمین در این شهرک تا‌کنون انجام نشده در حالی که تقاضای دریافت زمین قبل از آغاز ساخت آن بوده است. برای تامین زیرساخت‌های اولیه این شهرک حدود ۳ میلیارد تومان هزینه شده و قرار است واحدهای صنفی نیز در آن مستقر شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون در استان تهران توسعه متوازن زیرساخت صنعتی به صورت دولتی نبوده است. این امر باعث شده تا مرکز ثقل صنعت در جنوب تهران شکل بگیرد و بیشتر واحدهای صنعتی در شهرک شمس‌آباد و پرند ایجاد شود. در شرق و غرب تهران بارگذاری صنعت آن‌طور که باید شکل نگرفته و واحدهای صنعتی به صورت پراکنده ایجاد شده است، ضمن آنکه زیرساخت‌های آماده در غرب تهران و شهرک‌های صنعتی جنوب تهران متمرکز شده است.
بنابراین برای ساماندهی خدمات اولیه دولتی به صنعتگران در منطقه غرب تهران نیاز به ایجاد شهرک‌های صنعتی دولتی وجود داشت. از این رو، برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی شهریار، ملارد و صفادشت برنامه‌ریزی شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcc.sqsa2bqs4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما