انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
تهرانی ها سالانه برابر ۱۰ استان کشور گاز مصرف می کنند
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ یعقوب علی حسین نیا با ارائه گزارش از بخش انرژی در استان تهران اظهار داشت: پیش بینی این است که امسال با مصرف اسفند ماه به بیش از 28 میلیارد متر مکعب مصرف گاز در تهران و البرز داشته باشیم که از این میزان 23 میلیارد متر مکعب فقط سهم تهران است.

وی گفت: متوسط مصرف روزانه گاز در استان، 77 میلیون متر مکعب معادل تولید روزانه سه فاز پارس جنوبی است و در آذرماه زمستان امسال هم رکورد مصرف 122 میلیون متر مکعب گاز در استان تهران به ثبت رسیده که این میزان مصرف معادل تولید روزانه پنج فاز پارس جنوبی است.

حسینی نیا بیان داشت: رکورد مصرف 80 میلیون متر مکعب گاز در یکی از روزها فقط در شهر تهران به ثبت رسید.

وی به ارائه گزارش رسمی از شرکت ملی گاز ایران در میزان مصرف گاز در دو استان تهران و البرز پرداخت و افزود: سال گذشته مصرف گاز این دو استان در حدود 28 میلیارد مترمکعب بود که این میزان مصرف، معادل مصرف سالانه گاز 10 استان در شمال غرب و غرب کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به ترکیب مصرف گاز در بخش های مختلف استان تهران گفت: 50 درصد فروش گاز استان مربوط به شش میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاها و 25 درصد گاز معادل هفت میلیارد متر مکعب به نیروگاه ها و 10 درصد گاز معادل دو و نیم میلیارد متر مکعب به صنایع و 15 درصد دیگر مصرف گاز به سایر بخش های مربوط است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار گاز رسانی به همه مناطق و شهر و روستاهای تهران انجام شده، گفت: از میان شهرها فقط شمشک باقی مانده که کار گاز رسانی آن هم در حال انجام است.

حسین نیا گفت: براساس گزارش های موجود، سال گذشته در کشور شرکت ملی پخش فراورده های نفتی 3/6 میلیارد متر لیتر سوخت مایع غیر از حل و نقل مصرف کرده که از این میزان 4/7 یعنی معادل 165 میلیون لیتر سوخت مایع در بخش های مختلف مسکونی, کارخانه ها و...(به جز حمل و نقل) فقط در استان تهران مصرف شده  که  60 میلیون لیتر از این مقدار مربوط به مصرف 400 ریخته گری است.

وی گفت: طی فراخوانی که با کمک دیگر دستگاه های اجرایی ارائه دادیم از 400 واحد ریخته گری بازدید شده تا به شبکه گاز هوشمند کشوری بپیوندند که قریب به صد قرارداد هم در این میان به منظور کاهش آلودگی هوا و بهبود محیط زیست تهران به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران  ضمن تقدیر از مدیران کل استان در کاهش مصرف انرژی در دستگاه ها ابراز امیدواری کرد که با حمایت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دستگاهای استان برای زمستان ها آتی به سمت هوشمندسازی پیش بروند.

حسینی نیا تصریح کرد:بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، اقدام ویژه ای که از سوی شرکت گاز انجام شد مقرر شده که در روستیا باقی مانده استان، مبلغ 4/7 میلیارد دلار در کشور ثبت شود که 2 میلیون و سیصد هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها باقی مانده که این میزان مشمول بالای بیست خانوار در تهران می شود. 

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcd2n0f6yt0z.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما