انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ثبت ۱۲۹۰ طرح پژوهشی در استان تهران؛ انقلاب پژوهشی در راه است
"محمدرضا همایی" در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره طرح های پژوهشی سال 96 استان تهران گفت: در سومین جلسه کمیته منتخب کارگروه پژوهش فناوری و نوآوری از میان  23  پروپوزال پژوهشی دریافت شده از 13 دستگاه اجرایی استان تهران،سه طرح پژوهشی با کسب امتیاز لازم (حداقل امتیاز 75 از 100) انتخاب شدند و در نهایت دو طرح که بیشترین امتیاز را داشت انتخاب و به دستگاه متقاضی ارسال شد.

وی افزود: تشکیل کمیته منتخب پژوهشی، انتخاب صاحب نظران واساتید متخصص، طراحی ابزار برای ارزشیابی طراح های پیشنهادی«محورهای استفاده شده در این ابزار عبارت اند از: بیان مساله-ضرورت انجام پژوهش-اهداف پژوهش-فرضیه‌ها یا سوال‌های اساسی پژوهش-مبانی نظری پژوهش-پیشینه پژوهش-متغیرهای پژوهش-روش انجام و متدلوژی پژوهش-زمان‌بندی مراحل انجام پژوهش و...»، تفاهم و تعامل با جهاد دانشگاهی استان تهران و ارزیابی طرح ها طی 9 روز ، مهمترین فعالیت های مرکز پژوهش و آموزش سازمان مدیریت تهران بود که- به شکل جهادی در حالی که تنها چند روز به پایان مهلت مالی سال 96 باقی مانده بود- انجام شد.

مدیر مرکز آموزش، پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره تشکیل و وظایف کارگروه پژوهش، فناوری و نوآوری در استان تهران گفت: این کارگروه یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران است که باید اولویت های پژوهشی دستگاه ها را تصویب کند، سپس براساس دستور العمل بودجه سال 96 و اعتبارات هزینه ای از سوی برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت استان از دستگاه های اجرایی، اولویت هاو نیازها را احصا کرده و بررسی می کند.

وی ادامه داد: از سال 94 این کارگروه هیچ جلسه ای برگزار نکرد و با وجود اینکه سازمان مدیریت تهران، تنها یک عضو عادی از این کارگروه است، موضوع را پیگیری و با انتخاب نماینده ای از استانداری و نماینده ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متولی برگزاری کارگروه پژوهش استان در بهمن ماه سال 1396 شد.

همایی گفت: با تشکیل کارگروه، ارتباط سازمان مدیریت تهران با نمایندگان پژوهشی دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها برقرار و زمینه ای برای مطرح کردن نیازها و درخواست های دستگاه ها شد.

به گفته مدیر مرکز آموزش، پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با انتخاب طرح های پژوهشی از سوی متخصصین و امتیاز دهی براساس فرم های ارزیابی طراحی شده، پژوهشگر متوجه نقاط قوت و ضعف پژوهش تخصصی خود می شود و به اصلاح و تدوین طرح های کامل تری منجر خواهد شد.

همایی همچنین از انعقاد تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی برای فعالیت های آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت: در سال 1397 شاهد همکاری های پژوهشی و آموزشی با جهاد دانشگاهی خواهیم بود. این مرکز سامانه پژوهشی استان تهران را اواخر سال 95 راه اندازی کرد که بانک اطلاعاتی خوبی در زمینه تولیدات علمی و پژوهشی دستگاه های اجرایی در اختیار قرار می دهد. سامانه از سوی کارشناسان پژوهشی این مرکز پایش و رصد می شود.

وی افزود: تاکنون  1290 طرح پژوهشی، 5226 مقاله، 2140گزارش دولتی،571 کتاب بارگذاری شده است.کارشناسان دستگاه های اجرایی نیز می توانند با دریافت نام کاربری ورمز ورود نسبت به بارگذاری طرح های پژوهشی و مقالات علمی دستگاه خود اقدام کنند.

همایی گفت:در سال 1397 این مرکز همچنین با یک رویکرد نوین و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و گسترش کمی و کیفی فعالیت های بخش خصوصی نسبت به اجرای دوره های غیر حضوری اقدام می کند. مذاکرات متعددی با شرکت های تولید کننده محتوای الکترونیکی در اواخر سال گذشته انجام شده که در این سال شاهد برگزاری دوره های غیر حضوری به صورت تعاملی و با کیفیت بالا خواهیم بود. آموزش الکترونیکی در بخش گروه پژوهش های توسعه و آینده نگری راهبری می شود.

 

 

https://thmporg.ir/vdcj.aevfuqeyysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما