انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
انتقاد معاون استاندار به توسعه گورستان پایتخت؛ حق ندارید!
هدایت الله جمالی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در مورد اینکه شنیده شده شهرداری تهران برنامه ای برای توسعه گورستان تهران در زمین های متعلق به حرم مطهر امام خمینی(ره) دارد گفت: ما به شدت مخالف هر گونه توسعه گورستان تهران در حوزه شهر ری هستیم؛ این مهم را به طور مکتوب اعلام کرده ایم.

فرماندار شهر ری درواکنش به اینکه شهرداری برای این اقدام قرارداد چند هزار میلیاردی بسته است، اظهار داشت: حرم هیچ زمینی را برای واگذاری در اختیار نداشته و چنین حقی هم ندارد. قرارداد آن ها از نظر ما غیر قانونی است و باید ابتدا مصوبه فرمانداری را اخذ کنند.

جمالی پور از تذکر فرمانداری شهرستان متبوع خود به مدیران شهر آفتاب خبر داد و گفت: در این تذکر اعلام کرده ایم با توجه به اینکه شهر ری محل معضلات اجتماعی و زیست محیطی شهر تهران شده با هر گونه توسعه گورستان مخالف هستیم.

معاون استاندار تهران افزود: شهرداری می تواند به جای فروش زمین در مراکز تهران برای ساخت و ساز، آن ها را به گورستان تخصیص دهد؛ ظرفیت شهر ری برای دفن مردگان تهران تکمیل است.

چندی پیش رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از نهایی شدن تفاهم نامه تملک مکان جدید بهشت زهرا خبر داد و گفت: امیدواریم از سال ۹۵ احداث گورستان جدید که در چند کیلومتری جنوب بهشت زهرای کنونی قرار دارد آغاز شود، هزینه تملک این زمین ها که متعلق به آستان حرم امام (ره) است به صورت نقد و تهاتر پرداخت می شود. به گفته حافظی ظرفیت گورستان جدید پایتخت معادل بهشت زهرای کنونی است و دست‌کم تهرانی ها تا ۳۰ سال نباید نگرانی برای دفن مردگانشان داشته باشند.

انتهای پیام/

https://thmporg.ir/vdcbuzb8prhbg.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما