انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
استاندار تهران: پسماند در شهر ببینم با فرماندار برخورد می کنم!
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز دوشنبه، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان ری، به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار، دبیری " نعمت لله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور میرزایی نكو،نجفی،علیجانی و ذوالقدر نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی،فرماندار شهرستان ری،رؤسا و مدیران كل دستگاه های اجرایی ،بخشداران و شهرداران در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، برگزار شد.

*کارگروه امور زیربنایی، عمران و محیط زیست/ استاندار: با فرمانداران خاطی برخورد می کنم!

استاندار در بخش اول نشست در كارگروه زیربنایی،عمران و محیط زیست اعلام کرد: مسئولیت مستقیم مقابله با افرادی كه اقدام به تخلیه پسماند و پسماندسوزی می كنند متوجه بخشداران و فرمانداران است.

وی ادامه داد: مكررا تأكید كردم كه فرمانداران و بخشداران باید با كسانی كه اقدام به پسماندسوزی می كنند برخورد قانونی كنند و در صورت مشاهده كم كاری از سوی فرماندار وبخشدار با آنها برخورد خواهم كرد.
 
مقیمی با بیان اینکه رفع مشكلات زیست محیطی در شهرستان ری نیازمند تعامل و هماهنگی بین دولت و مجموعه شهرداری تهران است، اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران باید افراد متخلفی كه به پسماند سوزی مبادرت می كنند به مراجع قضایی معرفی كنند هیچ گونه قصور،اغماض و مسامحه در این خصوص پذیرفتنی نیست.
 
وی با اشاره به بوی نامطبوع در جنوب غرب تهران كه بخشی از آن در اراضی شهرستان ری قرار دارد، گفت: برای رفع این مشكل در بازدیدی كه از این منطقه شد  متوجه شدم بخشی از این بوی نامطبوع ناشی از واحدهای مرغداری و دامداری مستقر در این مسیر است كه اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.
 
مقیمی وجود سایت مدیریت پسماند در مجتمع آرادكوه را از دیگرعوامل ایجاد بوی نامطبوع در جنوب غرب تهران دانست و ادامه داد: این مجتمع كه هزار و دویست هكتار از اراضی شهرستان ری را شامل می شود یكی دیگر از عوامل ایجاد بوی نامطبوع در منطقه است.
 
استاندار تهران در ادامه افزود:شهرستان ری به لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان محسوب می شود وبرای رفع مشكلات این شهرستان كه عمدتا زیست محیطی است نیازمند همكاری همه اركان تصمیم ساز هستیم.

*مصوبات کارگروه عمران و محیط زیست؛ از مقابله با ریزگردها تا ساخت مجتمع های فرهنگی 
 
در این کارگروه مقرر شد، در راستای افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان ری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به كشت گونه های سازگار با اقلیم این شهرستان كند، همچنین در راستای مقابله با كانون ریزگردها در این شهرستان در سالجاری مبلغ ٤میلیارد تومان اعتبار برای كشت درخت تخصیص داده شد.
 
در ادامه جلسه با موافقت و تصویب اعضای جلسه مقرر شد؛ فرماندار این شهرستان ظرف مدت یكماه از طریق برگزاری جلسات مشترك با شهرداران،كشاورزان و صاحبان صنایع اقدام به تعیین تكلیف خرید پسآب تصفیه شده برای استفاده در مصارف صنعتی و کشاورزی در بخش هایی که آب تصفیه شده آشامیدنی مورد نیاز نیست، كند.
 
همچنین در راستای افزایش سطح سرانه فضاهای فرهنگی، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشاركت شهرداری ها و از محل اعتبارات استانی اقدام به ساخت مجتمع فرهنگی برای شهر ری، احداث مجتمع های فرهنگی در شهرهای كهریزك،فشافویه و روستای قلعه میر كند.
 
همچنین با موافقت و تصویب اعضا مقرر شد؛ در راستای توسعه فضاهای فرهنگی، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت مجتمع های فرهنگی چند منظوره  برای روستاها که توسط دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و با مشارکت شهرداری ها تامین می شود، اقدام كنند.

*کارگروه فرهنگی و اجتماعی/ استاندار: سند جامع گردشگری  ری تدوین شود

استاندار تهران در این جلسه با بیان اینكه شهرستان ری، شهرستانی با هویت ایرانی _اسلامی است تأكید كرد:این شهرستان با قدمتی ٨هزار ساله می تواند به قطب گردشگری استان تبدیل شود.

مقیمی وجود آثار باستانی و بناهای تاریخی در این شهرستان را یك ظرفیت ویژه برای جذب گردشگر دانست و ادامه داد: متأسفانه استان تهران عمدتا استان مسافرفرست تلقی می شود و این در حالی است كه می توان از ظرفیت های شهرستانی مثل ری برای جذب گردشگر بهره گرفت.

وی خواستار تدوین سند جامع گردشگری ویژه شهرستان ری از سوی اداره كل میراث فرهنگی،گرشگری و صنایع دستی استان شد و گفت: اگر برنامه ای مدون برای جذب گردشگر در استان و شهرستان ری داشته باشیم می توانیم شاهد توسعه صنعت گردشگری باشیم.

*مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی؛ از طرح جامع گردشگری ری تا احداث موزه و بازارچه فصلی

در ادامه این جلسه مصوب شد؛ طرح جامع گردشگری و سند توسعه گردشگری تدوین شود.

همچنین با تصویب اعضای شورا مصوب شد دو محل برای ایجاد بازارچه فصلی برای عرضه محصولات كشاورزی و صنایع دستی و تولیدات روستایی با مشاركت شهرداری منطقه ٢٠ایجاد شود.

با توجه به ظرفیت ویژه این شهرستان با موافقت اعضا مقرر شد؛ یك باب موزه در شهرستان ری احداث و در راستای حفظ و صیانت از آثار باستانی یگان حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان ری به تجهیزات اولیه مجهز شود.

در ادامه جلسه با پیشنهاد رییس سازمان جهاد كشاورزی استان و موافقت اعضا مقرر شد، بخشداران در اعطای مجوز احداث گلخانه به متقاضیان ظرف مدت یك هفته اقدام نمایند.

در پایان جلسه مقرر شد؛ اداره كل فنی و حرفه ای استان با مشاركت اداره كل راه و شهرسازی استان به تأسیس یك مجموعه فنی وحرفه ای ویژه بانوان در شهرستان ری اقدام كند.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdca.in6k49nwu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما