انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران؛

تعیین تکلیف نخاله های ساختمانی در غرب پایتخت

تعیین تکلیف نخاله های ساختمانی در غرب پایتخت
به گزارش پايگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز، بيست و يكمين جلسه شورای برنامه ريزی و توسعه استان تهران مشترك با كميته برنامه ريزی شهرستان شهريار، به رياست "محمد حسین مقيمی" استاندار تهران، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و باحضور امامی امين معاون هماهنگی امور اقتصادی،تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار شهريار و جمعی از مديران و رؤسای دستگاه های اجرايی استان در محل سالن جلسات فرمانداری اين شهرستان برگزار شد.

*در بیست و یکمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران:

*استاندار تهران مطرح کرد: از سال 97 مبنای کار شورای برنامه ریزی سند توسعه استان است

*تمامی مصوبات شورای برنامه ریزی حتمأ اجرایی و عملیاتی می شوند.

*تصمیمات شورای برنامه ریزی مبنای پیشرفت و توسعه استان تهران در چهارسال آینده خواهد بود.

*مصوبات این شورا مورد رصد و پیگیری مستمر قرار می گیرند.

*مدیران شهرستانی از مطرح كردن مسائل و مشكلات شهرستان نترسند و با شهامت نظرات خود را مطرح كنند و بدانند كه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

*از ابتدای سال آینده مبنای كار شورای برنامه ریزی و توسعه استان، سندتوسعه استان و شهرستان خواهد بود.

در ادامه مشكلات مربوط به عوامل آلاینده در سطح شهرستان شهریار توسط مدیركل سازمان حفاظت محیط زیست استان مطرح شد.

كلانتری از زباله سوزی، استقرارمعادن شن و ماسه، ترافیك موجود در مسیر شهریار به تهران و نیروگاه شهرستان فردیس در استان البرز را عمده ترین عوامل آلاینده در شهریار برشمرد.

همچنین در حاشیه بررسی این مشكل، بختیاری مدیرعامل شركت آب منطقه ای تهران از تخلیه نخاله های ساختمانی در شن چال های شهریار و آلوده شدن سفره های آب زیرزمینی انتقاد كرد و خواستار تعیین تكلیف این موضوع شد.

در ادامه تواهن معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به مشكل دفن زباله توسط شركت مدیریت پسماند متشكل از ١٨شهرداری مستقر در غرب استان تهران افزود: به زودی كارهای مقدماتی در خصوص فراخوان برای جذب سرمایه گذار برای ایجاد زباله سوزی و احداث نیروگاه برق از محل زباله سوزی اقدام میكنیم.

تواهن در ادامه افزود: طبق قانون باید از ٢٠٠هكتار زمینی كه برای مركز مدیریت پسماند در اختر آباد تخصیص داده شده، یكصد هكتار  به فضای سبز اختصاص داده می شد و البته شهرداری های ذیربط در این رابطه قول همكاری داده اند.

تواهن ادامه داد: بحث ساماندهی معادن شن و ماسه بزودی در اولین شورای معادن استان مطرح و در خصوص تسطیح گودال هایی كه نخاله های ساختمانی در آنها تخلیه می شوند، تصمیم گیری خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری تهران محدودیت عمق برداشت از معادن را طبق قانون ٢٥متر دانست.

*در ادامه در راستای افزایش و توسعه سرانه فضای سبز در شهرستان شهریار كیانی مدیركل منابع طبیعی استان تهران برای مقابله با مشكل ریزگردها خواهان تخصیص ٦میلیارد تومان اعتبار برای كاشت نهال در ١١٠٠هكتار زمین شد.

*در كارگروه اقتصادی ایجاد شهرك صنفی به منظور ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهرستان شهریار در زمینی به مساحت ١٠٨هكتار در شاهدشهر،با تصمیم اعضا به تصویب رسید. 

*مقرر شد، مشكلات مربوط به  احداث پست برق ٦٣كیلو ولتی این شهرك و همچنین ایجاد پست ١٠٠كیلو ولتی برق در شهر صفادشت ملارد ظرف مدت هجده ماه به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

https://thmporg.ir/vdcg.t9qrak9zzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما