انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
طرح مشاغل خانگی پایتخت پشت درب بانک ها ماند/ ترکی: همکاری نمی کنند!
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز جلسه «رسیدگی به مصوبات شورای برنامه ریزی استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان بهارستان» به ریاست "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با حضور "ابراهیمی" نماینده استاندار، "شهرام عدالتی" معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت، "بیژن سلیمان پور" فرماندار شهرستان بهارستان، شهردار بهارستان، "ابراهیم کمالوند" معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه آماری از واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال و تعطیل ارائه شد که پیش از این در جلسه شورای برنامه ریزی به شکل ساماندهی وضعیت موجود واحدهای صنعتی و صنفی تصویب شده بود. بر این اساس، 114 واحد صنعتی فعال، 17واحد نیمه فعال، 33 واحد غیرفعال، 5 واحد احیا شده با اشتغال 3820 نفر در شهرستان بهارستان وجود دارد که سهم اشتغال این واحد ها در سال 96، 100 نفر است.

همچنین طی گزارش اعلام شده، 4174 واحد صنفی-تولیدی فعال، 10 واحد نیمه فعال، 332 واحد غیر فعال با اشتغال 28 هزار و 884 نفری وجود دارد که 611 واحد صنفی-تولیدی تنها در سال 96 ایجاد شده که این واحدهای جدید برای 1833 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

در این جلسه مقرر شد مصوباتی که تاکنون در مورد آن ها اقداماتی انجام نشده از جمله کمبود تخت بیمارستانی، ساخت 3 مرکز بهداشتی درمانی، راه اندازی ایستگاه قطار شهری، شناسایی و آموزش صنایع دستی و گردشگری، جا به جایی پایانه حمل و نقل و ... پیگیری شود.

بیژن سلیمان پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت تهران به اولین سفر استانی مقیمی به شهرستان بهارستان اشاره و اظهار کرد: در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی،  32  بند مصوبه در حوزه های اجرایی، خدماتی، کشاورزی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی  تصویب شد که در نوع خود کم نظیر بود. پس از این جلسه استاندار تهران دستور داد تا فرمانداران، دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات اقدام کنند.

فرماندار بهارستان با گلایه از عملکرد نامناسب راهداری استان تهران در اجرای مصوبات شورای برنامه ریزی، گفت: حدود 70 درصد مصوبات سفر استاندار اجرا شده و بخشی از آن ها نیازمند تمهید مقدمات است. بخشی از دستگاه ها همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد خوب و برخی همچون اداره کل راهداری استان تهران مانند گذشته بی توجهی داشتند و تکالیف خود را انجام ندادند. در بلوار پایانه این شهرستان که به بلوار مرگ معروف است در سال 96 27 نفر کشه شدند و راهداری توجهی به این موضوع ندارد.

سلیمان پور همچنین از عملکرد بانک ها برای توسعه اشتغال در سطح شهرستان و استان تهران گلایه کرد و گفت: یکی از سیاست های دولت دوازدهم و رئیس جمهوری ایجاد اشتغال است که در این رابطه طرح های مهمی دستورکار قرار گرفته است که اگر به خوبی اجرا شود بخشی از مطالبات جوانان را پاسخ می دهد. تا امروز حدود 25 جلسه با کارگروه های مرتبط با دستگاه های اجرایی تشکیل دادیم که خروجی آن ها حدود 310 طرح ارزشمند اشتغال است. متاسفانه تحت تاثیر موانع بانکی قرار گرفته و انجام نشده است.

وی افزود: عمده مشکلات، طولانی شدن پرونده ها در سیستم بانکی یا ضامن و وثیقه هایی است که بانک ها مطالبه می کنند. بهانه تراشی بانک ها در نبود منابع است. قطعا گزارش آسیب شناسی این اقدامات به استاندار و دولت ارائه می شود. روز گذشته استاندار با بانک های عامل جلسه ای برگزار کرده و پیگیر این موضوع است. با این حال سامانه ثبت آمار اشتغال شهرستان بهارستان نشان می دهد که حدود 65 درصد ثبت آمار داشته ایم که تا پایان سال به رقم دلخواه می رسیم.

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت تهران گفت: دولت برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری بارها جلسه گذاشته و برنامه ریزی کرده است و در کارگروه اشتغال هم تصمیمات خوبی گرفته می شود. 

وی با بیان اینکه بانک ها برای اشتغال و پرداخت تسهیلات همکاری نمی کنند، افزود: در این طرح و مصوبه ها  سقف و رقمی حدود 40 میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خانگی کل استان تهران در سال 96 تصویب شده است که پیگیری های شهرستان به شهرستان های پایتخت نشان می دهد بانک ها تا کنون نزدیک 2 درصد از 40 میلیارد تومان پرداختی داشته اند. دلیل آن هم این است که چون منابع را خود بانک باید تامین کند همکاری نمی کنند. 

ترکی اظهار کرد: از سقف 40 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی 3 میلیارد تومان سهم این شهرستان بوده که با وجود طراحی  و معرفی310 برنامه ویژه مشاغل خانگی بهارستان به بانک ها تنها یک طرح موفق به دریافت تسهیلات از بانک شده که نشان می دهد همکاری نمی کنند.

 

https://thmporg.ir/vdcj.tevfuqeyxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما