انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
ایجاد سایت پسماند ویژه شهرهای جنوب شرقی پایتخت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،صبح امروز نوزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترك با كمیته برنامه ریزی شهرستان پاکدشت با محوریت برنامه ریزی برای این شهرستان  به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،حضور معاون عمرانی استانداری،نماینده مردم شهرستان پاكدشت، فرماندار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری پاكدشت برگزار شد.

استاندار در این جلسه خواستار جدی گرفتن موضوع پسماند از سوی شهرداران استان شد و تأكید كرد: امسال در بودجه سال ٩٧ رقم خوبی از سوی دولت به مدیریت پسماند تخصیص داده شده و اگر به فكر تأسیس شركت های پسماند نباشیم نمی توانیم از این بودجه سهمی داشته باشیم.

مقیمی با اشاره به این نكته كه در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان كه مشترك با شهرستان ها برگزار می شود برنامه ریزی برای ٤سال آینده شهرستان ها انجام می شود خواستار مشاركت و ارائه نظرات كارشناسی اعضای جلسه شد.

وی اراضی شهرستان پاكدشت را زرخیز و مستعد توسعه بخش كشاورزی استان دانست و افزود: برای صیانت از این اراضی باید سایت پسماند (زباله سوز)ویژه شهرستان های جنوب شرق استان (پاكدشت،ورامین،قرچك و پیشوا)و با سهامداری ٨شهر برای پسماند شهری ایجاد كنیم.

نعمت الله ترکی رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران هم از ثبت شركت پسماند (ویژه زباله های شهری) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: كارهای مربوط به عملیات اجرایی این شركت وجانمایی آن از اول تیرماه سال آینده آغاز می شود.

مقیمی در ادامه با اشاره به استقرار سه شهرك صنعتی در شهرستان پاكدشت خواستار تعیین تكلیف پسماند صنعتی این شهرستان شد و گفت: كارهای مطالعاتی و جانمایی مربوط به ایجاد سایت شماره یك پسماند صنعتی انجام شده و عملیات مربوط به احداث راه دسترسی به این مركز در آینده ای نزدیك آغاز خواهد شد.

استاندار تهران با بیان این که ۵۳ درصد از خانه های روستایی استان تهران در بافت فرسوده است، گفت: توجه به مقاوم سازی خانه های روستایی از ملاک های انتخاب فرمانداران استان تهران بوده است.باید مردم را برای نوسازی بافت فرسوده ترغیب و تشویق کنیم و در این راه زمینه مناسب برای ورود سرمایه گذاران را فراهم آوریم.

وی طرح بازآفرینی بافت های فرسوده را طرحی راهبردی و با اهداف مشخص ارزیابی كرد و گفت: این طرح علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده و ناایمن در سطح شهر و استان تهران، موجب تحرك و پویایی بازار مسكن خواهد شد.

مقیمی با ذكر این مطلب كه بازار و مشاغل مرتبط به بخش مسكن بسیار متنوع و گسترده است یادآورشد: با اجرای طرح باز آفرینی شاهد رونق بخش مسكن و ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه در سطح استان خواهیم بود.

استاندار تهران همچنین از اجرای اولین طرح بازآفرینی بافت های فرسوده و ناایمن در استان تهران در شهرستان پاكدشت در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: كارهای مربوط به شناسایی بافت های ناایمن در شهرستان و مذاكره با توسعه گر آغاز شده و به زودی طرح بازآفرینی در شهرستان پاكدشت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام./

https://thmporg.ir/vdcb.5b8urhbgziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما