انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
یازده دستگاه اجرایی پایتخت از اجرای پروژه عمرانی منع شدند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران پرویز قوامی نژاد از برگزاری 6 جلسه شورای فنی استان تهران در سال 96 خبر داد و اظهار کرد: مهم‌ترین مبحث شورای فنی در آخرین جلسه، بررسی زلزله 5.2 ریشتری تهران بود که در آن اصلاح فرهنگ ساخت‌وساز و ضرورت آموزش‌های مدیریت بحران به مردم و دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

وی در راستای افزایش کیفیت اجرا در پروژه‌های عمرانی استان به طرح مطالعاتی شورای فنی در سال 95 اشاره کرد و گفت: طرح ارزیابی و پایش دستگاه‌های اجرایی استان با هدف بررسی چگونگی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) در دستگاه‌های اجرایی مختلف از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد: 16 دستگاه اجرایی، بدون داشتن ساختار مناسب و خارج از شرح وظایف قانونی نسبت به اجرای پروژه اقدام کرده‌اند که در نتیجه آن نه‌تنها دستگاه‌ها از پرداختن به وظایف اصلی خود بازمانده‌اند بلکه به دلیل نداشتن توانایی، کیفیت اجرای پروژه‌ها کاهش پیداکرده و هزینه ساخت پروژه‌ها هم افزایش‌یافته است.

قوامی‌نژاد با بیان اینکه جلسات متعدد کارشناسی با مدیران کل 18 دستگاه اجرایی برگزار شد، توضیح داد: بر اساس قانون دو دستگاه اجرایی نوسازی مدارس و راه و شهرسازی مجری ساخت پروژه‌های ساختمان‌های دولتی هستند. شهریورماه 96 خروجی طرح مطالعاتی به صحن شورای فنی استان آمد و به تصویب رسید، بر اساس این مصوبه 11 دستگاه اجرایی (سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل محیط‌ زیست، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، اداره کل هواشناسی، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان جمعیت هلال‌احمر، اداره کل فرهنگ اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل بهزیستی) از اجرای پروژه عمرانی منع شدند و استان از واگذاری پروژه به این دستگاه‌ها خودداری می‌کند.

وی افزود: پنج دستگاه اجرایی ورزش و جوانان، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اداره کل اوقاف و امور خیریه هم فقط تا سال 97 فرصت دارند پروژه‌های خود را به اتمام برسانند، این دستگاه‌ها تا حدودی در ساخت‌وسازها موفق بوده‌اند اما از ابتدای سال 98 مجوز اجرای پروژه ندارند.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تأکید کرد: حذف واگذاری پروژه‌ها باید در کل کشور اتفاق بیفتد، این اصلاح در قانون ابتدا از استان تهران آغازشده و هنوز 31 استان دیگر روند گذشته را دنبال می‌کنند. در بسیاری از چارت‌های ادارات دولتی همچون هواشناسی، ورزش و جوانان، شورای فنی وجود ندارد.

قوامی‌نژاد با بیان اینکه اجرای این مصوبه مورد تأکید استاندار تهران بود، افزود: افزایش ایمنی سازه‌ها و مقاومت ساختمان‌ها از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از خرابی و تلفات زلزله است. ساختمان‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان باید مقاوم باشند تا در زمان بحران به داد مردم برسند.

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیریت بحران در زمان زلزله برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: اولین دوره آموزشی را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز کردیم و قرار است این دوره‌های آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی هم برگزار شود.

لینک خبر در خبرگزاری فارس

https://thmporg.ir/vdcj.vevfuqeymsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما