انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دیدار صمیمی و نشست خبرنگاران رسانه ها با معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، 30 مرداد ماه برگزار شد.

در این نشست، ضمن تقدیر از خبرنگاران در انعکاس اخبار و فعالیت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، معاونان و مدیران سازمان به سئولات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.
 
لزوم پیگیری مشکلات استان تهران توسط خبرنگاران

«حمیدرضا مرادی اهری» رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: در برخی موارد، ورود خبرنگاران به عنوان قشر مطالبه گر می تواند رسیدگی به دغدغه های مردم را سرعت بخشد و یا تسهیل کند.
وی با اشاره به جایگاه این سازمان در حوزه مدیریت و برنامه ریزی گفت: وظایف سازمان مدیریت در استان های کشور، بسیار گسترده است؛ زیرا این سازمان علاوه بر برنامه ریزی و تخصیص بودجه، متولی انجام وظایف استانی چندین سازمان مهم دیگر از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور و سازمان هدفمندی یارانه ها است و باید با استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان نیز در ارتباط و تعامل باشد.
وی افزود: با توجه به حضور دستگاه های ملی در پایتخت، متاسفانه نقش دستگاه های استانی در برخی مواقع به خوبی ملموس نیست و عملکرد این دستگاه ها علیرغم اقدامات ارزشمند، در معرض دید شهروندان قرار ندارد و لازم است رسانه ها در این بخش، دستگاه های استانی را یاری نمایند.

وجود چهار دسته عدم تعادل و توازن در رابطه با استان تهران

«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست گفت: چهار دسته عدم تعادل و توازن شرایط در رابطه با استان تهران وجود دارد که برای توسعه متوازن لازم است تا به این موضوعات کلیدی پرداخته شود.
وی «عدم تعادل شرایط تهران با پایتخت کشورهای در حال گذار»، «عدم تعادل میان استان تهران و سایر استان های کشور»، «عدم تعادل میان شهرستان تهران با بقیه شهرستان های استان» و «عدم تعادل میان مناطق 22 گانه شهر تهران» را از موضوعاتی بیان کرد که استان تهران را متمایز ساخته است.
وی، فرونشت زمین، بحران آب، ترافیک، مهاجرت و رشد جمعیت را از مهمترین چالش هایی دانست که پایتخت با  آن درگیر بوده و برنامه ریزی هایی نیز در این زمینه انجام شده است.
 
تجلیل از دستگاه های برتر و موفق در جشنواره شهید رجایی

«علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این سازمان نیز در سخنانی ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در واقع نماینده سازمان اداری و استخدامی در استان است و همطراز با برنامه توسعه، وظیفه توسعه نیروی انسانی، ساماندهی فرایندها و ساختارهای اداری را نیز برعهده دارد.
وی انجام «آسیب شناسی توسعه منابع انسانی» را به عنوان یکی از موضوعات مهم و لازم برای دستگاه های اجرایی استان تهران بیان کرد که منجر به بهره وری و رضایت مردم شده است. وی نکاتی را نیز در ارتباط با برگزاری جشنواره شهید رجایی بیان کرد و اظهار داشت: در این جشنواره بر اساس شاخص های تعیین شده از دستگاه های موفق تجلیل خواهد شد.
 
برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی در آبان ماه

«مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز با اشاره به انجام فعالیت ملی و استانی توسط این سازمان در حوزه تولید آمار، از برگزاری سرشماری عمومی کشاورزی در آبان ماه امسال خبر داد.
وی گفت: این سرشماری در استان تهران و همزمان در سراسر کشور انجام می شود و ششمین سرشماری در ایران محسوب می شود که با هدف جمع آوری اطلاعات مورد نیاز امر برنامه ریزی صورت می گیرد.
وی افزود: با وجود اینکه استان تهران ۸ دهم درصد از مساحت کشور را دارد ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی بخش کشاورزی کشور مربوط به استان تهران است. استان تهران در بسیاری از فعالیت‌های کشاورزی همچون تولیدات گلخانه‌ای، پرورش گل و گیاه زینتی، تولید قارچ در رتبه نخست کشور قرار دارد.

انجام بیش از ۱۸درصد از حجم تشخیص صلاحیت حوزه نظام فنی و اجرایی کشور در استان تهران

«پرویز قوامی نژاد» مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان یادشده نیز اظهار داشت: نظام فني و اجرايي کشور متولی اصلي احداث و اجراي  طرح های عمرانی و توسعه ای در كشور است و به استناد قانون برنامه و بودجه و همچنين سند نظام فني و اجرايي كشور، مسئوليت تهيه استانداردهاي اجرايي از جمله ضوابط مالي، فني، حقوقي، نظارت بر طرح هاي عمراني و تشخيص صلاحيت عوامل اجرايي شامل مشاوران و پيمانكاران بر عهده سازمان برنامه و بودجه كشور و در استان ها نیز بر عهده سازمان مديريت و برنامه ريزي استان است.
وی یادآور شد: بیش از ۱۸درصد از حجم تشخیص صلاحیت حوزه نظام فنی و اجرایی کشور در استان تهران انجام می شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته و اصلاح فرایندها، میزان انتظار و رسیدگی به پرونده متقاضیان در این بخش بسیار کوتاه شده است.

آموزش 600 ‌هزار کارمند در سطح دستگاه های ملی و استانی

«کوروش لهراسبی» مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم از آموزش 600 ‌هزار کارمند در سطح دستگاه های ملی و استانی خبر داد.
وی افزود: در سال گذشته با همکاری 90 موسسه آموزشی بخش خصوصی، 14 میلیون نفر/ ساعت آموزش برای کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار شد که در نوع خود کم سابقه است.
وی افزود: تلاش شده تا مسایل اولویت دار استان تهران در کارگروه پژوهش مطرح و طرح های پژوهشی نیز در این راستا تهیه و مصوب شود.
 
https://thmporg.ir/vdcg.793rak9yxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما